نکاتی برای نگهداری طولانی مدت زعفران / نکاتی پیرامون تشخیص زعفران اصل از نمونه تقلبی آن

/ / بلاگ

نکاتی برای نگهداری طولانی مدت زعفران / نکاتی پیرامون تشخیص زعفران اصل از نمونه تقلبی آن

زعفران ممتاز قائنات

زعفران گیاهی گرانبها است که برای زندگی انسان خواص و مزیت های فراوانی دارد، از صنعت مواد غذایی گرفته تا صنعت تولید رنگ های خوراکی که زعفران در تمامی آن ها نقش دارد و ایران برترین تولید کننده زعفران در جهان شناخته شده و مرغوب ترین زعفران آن از منطقه قائنات واقع در خراسان به دست می آید که اگر به دنبال خرید زعفران ممتاز قائنات هستید تا انتها با ما همراه باشید.

زعفران و طب سنتی

زعفران از دیرباز محصولی پر استفاده بوده است که به مرور زمان و با شناخت بیشتر ویژگی های آن، بر محبوبیت آن افزوده شده و طب سنتی نیز از جمله مراجعی می باشد که به بررسی و استفاده گسترده این محصول پرداخته است و با رعایت توصیه های ائمه اطهار، به ویژگی های شگفت انگیزی از آن دست یافته است.

طبع زعفران از اولین مشخصه های بررسی شده می باشد که از دیدگاه طب سنتی گرم و خشک شناخته شده است و بنابراین مصرف آن به افرادی با طبع مقابل آن، یعنی سرد و تر توصیه می گردد تا سیستم بدنشان به تعادل برسد.

زعفران در طب سنتی گیاهی پاکسازی کننده به شمار می رود که در داروهای گیاهی ساخته شده در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد تا از تاثیر مثبت آن بر بدن استفاده شود.

زعفران ممتاز قائنات

روغن زعفران نیز از محصولات پر استفاده در طب سنتی می باشد که از کلاله های قرمز رنگ زعفران گرفته شده و خواصی برابر با خود زعفران دارد چه بسا که مصرف این محصول به صورت روغن برای برخی از موارد آسان تر باشد.

همانطور که میدانید زعفران ماده ای نشاط آور معرفی می شود که مصرف فراوان و بیش از اندازه آن موجب بر هم خوردن میزان متعادل هورمون ها و در نتیجه مرگ می شود همچنین این محصول محدودیت هایی در مصرف دارد که باید در هنگام مصرف آن ها را مورد توجه قرار داد.

از جمله محدودیت های مصرف زعفران ممتاز قائنات می توان به مادران باردار اشاره کرد که در چند ماه اول باعث خونریزی و سقط جنین می گردد همچنین خونریزی از بینی و پاره شدن رگ های درون بینی نیز از دیگر مشکلات مصرف فراوان زعفران می باشد.

خرید زعفران ممتاز

زعفران ممتاز قائنات برای استفاده راحت تر شما عزیزان در بسته بندی هایی یک مثقالی وجود دارد و شما می توانید به فروشگاه اینترنتی زعفران قائنات مراجعه کرده و از محصولات ارگانیک و مرغوب مجموعه ما بهره ببرید.

جهت خرید زعفران یک مثقالی سرگل می توانید به آسانی و با هزینه ای مناسب زعفران ممتاز قائنات را در مقادیر کلی و جزئی خریداری کنید.

زعفران ممتاز قائنات، اصیل و ایرانی

زعفران ممتاز قائنات محصولی ارگانیک است که به دستان کشاورزان توانمند منطقه قائنات به تولید می رسد و به بازار داخلی و خارجی وارد می شود که به علت پرطرفدار بودن این محصول، نمونه هایی تقلبی از آن در بازار وجود دارد که به نام برند زعفران ممتاز قائنات به فروش می رسند و کیفیت بسیار پایینی دارند؛ در این مقاله شما را با نکاتی پیرامون زعفران ممتاز قائنات، شگفتانه ای سالم و بی نظیر آشنا خواهیم کرد.

نکاتی برای نگهداری طولانی مدت زعفران / نکاتی پیرامون تشخیص زعفران اصل از نمونه تقلبی آن

نکاتی پیرامون تشخیص زعفران اصل از نمونه تقلبی آن

زعفران اصل را چگونه تشخیص دهیم؟ سوالی پر تکرار در بین مشتریان می باشد که به دلیل فراوانی محصولات تقلبی، برخی از مشتریان را با مشکل در خرید محصولی خوب مواجه کرده است و اگر به دنبال خرید زعفرانی اصل و ممتاز از منطقه قائنات می باشید به این نکات در هنگام خرید توجه کنید.

یکی از شیوه های ایجاد زعفران تقلبی، رنگ کردن ریشه زعفران می باشد که باعث ایجاد دورنگی در رشته می شود و اگر رشته آن را درون آب فرو ببرید به سرعت رنگ خود را از دست می دهد و رشته ای بی رنگ باقی می ماند.

عطر و بوی زعفران همواره وجود دارد و در گذر زمان نیز از بین نمی رود بنابراین بوییدن رشته ها نیز می تواند در انتخاب درست زعفرانی اصل شما را یاری دهد و چشیدن طعم زعفران نیز از دیگر شیوه های تشخیص می باشد که معمولا مزه زعفران اصل کمی به تلخی می زند.

شکل ظاهری رشته زعفرانی به این گونه می باشد که قسمت بالایی آن رشته ای ضخیم و شیپوری و قسمت پایین آن نازک تر از قسمت بالا می باشد که اگر رشته ها یکسان بودند نیز نشان از رنگ کردن ریشه زعفران خواهد بود و محصولی اصل و مرغوب نیست.

نکاتی برای نگهداری طولانی مدت زعفران / نکاتی پیرامون تشخیص زعفران اصل از نمونه تقلبی آن

از دیگر نکاتی که برای تشخیص زعفران می توان روی آن حساب باز کرد این است که زعفران ممتاز قائنات چرب نیست و اگر زعفرانی چرب بود و ظاهری براق داشت نشان از وجود مواد شیمیایی و رنگ در آن است.

زعفران مرغوب قائنات

تشخیص زعفران اصل از تقلبی در آزمایشگاه نیز قابل انجام است و در واقع ترکیبات محصول بررسی می گردد تا میزان کیفیت آن تعیین شود که این شیوه تشخیص از شیوه های بسیار خوب می باشد که نتیجه ای صد در صد درست دارد ولی کمی زمان بر و هزینه بر است.

زعفران ممتاز قائنات، محصولی ارگانیک

زعفران ممتاز قائنات محصولی ارگانیک می باشد که توسط کشاورزان منطقه قائنات به تولید رسیده و جزو ادویه جات محبوب در آشپزی است که نظر همه را به خود جلب کرده و این محصول ارگانیک و سالم، بدون مواد نگهدارنده و شیمایی است که با رعایت نکاتی می توان آن را به مدت طولانی تری نگهداری کرد.

نکاتی برای نگهداری طولانی مدت زعفران

زعفران جزو محصولات بسیار گرانبها می باشد که معمولا به صورت مثقال و گرم معامله می شود و شیوه نگهداری این محصول گرانبها برای ثابت ماندن کیفیت آن بسیار مهم می باشد که در ادامه نکاتی پیرامون حفظ زعفران از فساد را برای شما بیان می کنیم.

نکته اول در نگهداری طولانی مدت زعفران ممتاز قائنات این می باشد که حتما زعفران باید کاملا خشک شود تا بتوان آن را نگهداری کرد و بهتر است قبل از پودر کردن، قرار دادن زعفران در ظروف و غیره از خشک شدن کامل آن اطمینان یابید زیرا اندکی رطوبت باعث فساد کامل زعفران خواهد شد.

معمولا ادویه جات را در مکانی خشک، سرد و بدون حضور نور خورشید قرار می دهند که زعفران هم از این قاعده مستثنی نیست و بهترین شیوه نگهداری آن به رعایت کردن همین نکات بر می گردد.

ظروف شیشه ای و درب بسته فلزی بهترین ظروف برای نگهداری زعفران هستند و بهتر است که درب این ظرف کاملا بسته باشد تا هوا وارد ظرف نشود همچنین اگر مایل به پودر کردن زعفران هستید خوب است که آن را الک کرده تا فقط زعفران باقی بماند و دیگر ناخالصی های آن جدا شود.

نکاتی برای نگهداری طولانی مدت زعفران / نکاتی پیرامون تشخیص زعفران اصل از نمونه تقلبی آن

زعفران سرگل ممتاز

از دیگر روش هایی که می توان زعفران ممتاز قائنات را به مدت طولانی نگهداری کرد، دم کردن زعفران و سپس فریز کردن آن است که شما ابتدا زعفران را دم کرده و سپس در بسته هایی کوچک بسته بندی کنید و در فریزر قرار دهید تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

خرید زعفران یک مثقالی

زعفران ارائه شده توسط مجموعه ما با استفاده از دستگاه هایی صنعتی کاملا خشک شده اند و در بسته هایی یک مثقالی عرضه می گردند و زعفران سرگل ممتاز از پرطرفدار ترین انواع زعفران می باشد  و خرید زعفران یک مثقالی از مجموعه ما به آسانی و تنها از طریق فروشگاه اینترنتی زعفران ممتاز قائنات قابل انجام است که خریدی بی واسطه را به صورت آنلاین و با ما تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *