تاریخچه زعفران / ترکیبات مهم موجود در زعفران / انواع مختلف زعفران / مصرف زعفران در بارداری

/ / بلاگ

تاریخچه زعفران / ترکیبات مهم موجود در زعفران / انواع مختلف زعفران / مصرف زعفران در بارداری

زعفران قائنات یکی از نمونه زعفران های درجه یک و مرغوب می باشد که به عنوان طعم دهنده و رنگ دهنده غذا و نوشیدنی کاربرد دارد که با خصوصیات ویژه خود توانسته مورد محبوبیت عده زیادی از افراد قرار گیرد و فروش بالایی در بازار داشته باشد.

شما عزیزان اگر قصد خرید زعفران قائنات یک گرمی را با کیفیت استاندارد دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا روشی آسان برای خرید از مرکزی معتبر را به شما معرفی کنیم.

زعفران مرغوب قائنات

همانطور که می دانید گیاهان طبیعی جزو مغذی ترین محصولات غذایی می باشند که در ترکیب خود سرشار از املاح معدنی و مغذی می باشد و برای حفظ و بهبود سلامتی بسیار مفید است.

گیاهان طبیعی دارای طیف گسترده ای از انواع مختلف می باشند که از نظر طعم، رنگ، شکل، خاصیت و.. با یکدیگر متفاوت می باشند.

یکی از گیاهان طبیعی که برای سلامتی بسیار مفید واقع می شود، زعفران نام دارد که به نام طلای سرخ نیز شهرت دارد.

زعفران خود نیز دارای انواع مختلفی است، زیرا از نظر منطقه کشت تفاوت دارند، زعفران قائنات از نمونه های پرفروش و پرمصرف است که در سراسر نقاط جهان مخاطبان بسیاری برای مصرف دارد.

زعفران قائنات از نظر طعم و رنگ در رتبه اول قرار دارد، ما در این مقاله قصد داریم تا با روش تولید زعفران و همچنین خاصیت های مصرف این محصول آشنا گردیم.

آشنایی با روش تولید زعفران قائنات:

  • مرحله اول خرید پیاز زعفران مرغوب می باشد.
  • مرحله دوم باید پیازهای خریداری شده را در زمین های از قبل آماده شده توسط کود حیوانی، بکارید.
  • طریقه کاشت به صورتی است که پیاز را در عمق 15 سانتی متری بکارید و یک لایه خاک روی آن بریزید.
  • پس از کاشت پیازهای زعفران، آبیاری باید به صورت منظم انجام شود تا در فصل پاییز گل دهد.

زعفران قائنات به شیوه های مختلفی پاک می گردد که عبارتند از:

  • زعفران قائنات پوشال: در این نمونه، رشته های زعفران به یکدیگر وصل می باشند و انتهای آن ریشه سفید رنگ بسیار کمی دارا است.
  • زعفران قائنات نگین: در این نمونه رشته های زعفران از یکدیگر جدا شده اند.
  • از دیگر زعفران ها می توان به ممتاز، سرگل و دسته اشاره نمود.

زعفران قائنات یک گرمی در بسته بندی پاکتی، پلاستیکی و شیشه ای قرار دارد که به صورت یک گرم از یکدیگر مجزا هستند.

خاصیت های ارزشمند مصرف زعفران قائنات یک گرمی:

  • این محصول سبب بهبود گردش خون در شریان رگ ها می شود که از لخته شدن خون و ابتلا به سکته قلبی یا عروقی جلوگیری می کند.
  • در ترکیب خود دارای مقادیر فراوانی از آهن می باشد که کم خونی را درمان می کند.
  • دارای خاصیت آنتی اکسیدان قوی می باشد که از فعالیت رادیکال های آزاد و سلول های سرطانی جلوگیری می نماید.
  • دارای خاصیت تسکین دهنده می باشد که برای کاهش درد شکم به ویژه در زمان قاعدگی دختران مفید است.
  • برای کاهش استرس و اضطراب بسیار مفید می باشد.
  • با دارا بودن ویتامین ث به روند درمان سرماخوردگی کمک می نماید.
  • با دارا ویتامین های ضروری بدن انرژی مورد نیاز روانه را تامین می کند.
  • افرادی که از بی خوابی رنج می برند، این محصول را می توانید مصرف کنید.تاریخچه زعفران / ترکیبات مهم موجود در زعفران / انواع مختلف زعفران / مصرف زعفران در بارداری

خرید زعفران قائنات

از کجا زعفران قائنات یک گرمی مرغوب خریداری کنیم؟

با توجه به طعم بسیار خوشمزه و فواید ارزشمند زعفران قائنات، هر روزه خرید این محصول از سوی افراد رو به افزایش است که سبب شده تا کشاورزان نیز به افزایش تولید بپردازند و در بسته بندی و قیمت مختلف به بازار ارائه نمایند.

برای خرید زعفران قائنات از درگاهی معتبر، هم اکنون می توانید با شماره های درج شده در انتهای همین صفحه تماس بگیرید و محصول را سفارش دهید.

تاریخچه زعفران

زعفران گیاهی است که از راه پیاز رشد میکند و ساقه ندارد؛این گیاه از یک تا سه گل را شامل میشود که هر گل 6 گلبرگ بنفش و نیلی را داراست؛البته قابل ذکر است برای تهیه زعفران قائنات از بهترین گل های موجود واقع در ایران و جهان بهره برده میشود اما قیمت زعفران قائنات بسیار مناسب می باشد . این ادویه گران قیمت در موارد دارویی و پزشکی از دیرباز مورد توجه مردم بوده است. دانشمندان بر این باورند که طلای سرخ قدمتی دیرینه دارد البته اختلافاتی وجود دارد که مبدا این گیاه ایران یا یونان است. زعفران در ایران قدمتی 500 ساله دارد و از سال های پیش و در تمدن های بزرگی مثل هخامنشیان به کار برده میشد.

موارد استفاده زعفران در قدیم

1)معطر کردن نان 2)تزئین غذاها و خوراک 3)استقبال از شاهان در مراسمات و اعیاد 4)استفاده داریوش شاه از زعفران و ترکیباتش برای ماساژ 5)استفاده از محلول زعفران به عنوان مرکب 6)برای معطر کردن برنج 7)التیام زخم ها 8) هدیه برای سایر اقوام 9)درآمد زایی و صادرات طلای سرختاریخچه زعفران / ترکیبات مهم موجود در زعفران / انواع مختلف زعفران / مصرف زعفران در بارداری

زعفران قائنات

امروزه حدود 90 درصد زعفران جهان به دست مردمان ایران تولید و به صورت عمده پخش میشود و به همین عنوان ایران بهترین تولید کننده و صادر کننده شناخته شده است. زعفران امروزه در شهر هایی چون خراسان رضوی و جنوبی و فردوس و قائن و… کاشت و برداشت میشود.                                                                           زعفران

و اما زعفران قائنات که در شهر خراسان رضوی  کشت میشود،به تولید ممتاز ترین زعفران ایران و منطقه معروف است.این برند تمام تلاش خود را کرده است تا در عین کیفیت بالا و برتر، قیمت خود را در رده استاندارد حفظ کند.هر جا سخن از ممتازی این طلای سرخ به گوش میرسد نام زعفران قائنات است که میدرخشد. فروشگاه اصلی این برند واقع در خراسان است اما میتوان از این فروشگاه و سایر نمایندگی ها نیز به صورت حضوری یا غیر حضوری خرید کرد؛از مصرف آن لذت برد و سلامتی خود و عزیزان را تضمین نمود.البته زعفران قائنات یا زعفران قائن نسبت به زعفران معمولی بازار خلوص و رنگ دهی بهتر و بیشتر دارد، و به همین علت این زعفران را برای بیشتر مصارف خانگی و پخت انواع کیک و شیرینی استفاده میکنند.تاریخچه زعفران / ترکیبات مهم موجود در زعفران / انواع مختلف زعفران / مصرف زعفران در بارداری

فواید زعفران

فواید این ادویه سرخ برای سلامت بدن، پوست، درمان و … بر هیچ کس پوشیده نیست. فواید زعفران اصیل خراسان  عبارت اند از : 1) تقویت خلق و خو 2) عملکرد صحیح اعصاب 3) سلامت گردش خون 4) ارتقای عملکرد سلولی 5) سلامت و بهبود عملکرد دستگاه گوارش 6) درمان سرماخوردگی و حساسیت های فصلی 7) تقویت کننده عالی پوست 8) استحکام استخوان ها 9) بهبود افسردگی و بیماری های اعصاب 10) بهبود اعصاب و شریان ها 11) جلوگیری از ابتلا به آلزایمر 12) بهبود زخم معده و ارتقای عملکرد معده 13) درمان زخم و سوختگی 14) جلوگیری از ابتلا به پارکینسون و ام اس 15) پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان ها 16) بهبود عملکرد و تضمین سلامت ریه 17) ترمیم سلول ها و رگ های مرده پوست 18) پیشگیری از کم خونی و سایر بیماری های خونی 19) جلوگیری و درمان ریزش مو و سایر بیماری های پوست و مو 20)  درمان یبوست

                                                     قیمت زعفران قائنات ، واقع در دل خراسان

عوارض و مضرات مصرف زیاد زعفران

البته باید توجه داشت که این طلای سرخ هم در صورت مصرف  بیش از حد و بیشتر از میزان نیاز بدن مانند هر ماده غذایی دیگر ،ممکن است عوارضی را با خود همراه داشته باشد . این عوارض عبارت اند از 1) سردرد، 2) سرگیجه، 3) اسهال ، 4) حالت تهوع، 5) سقط جنین،6) رنگ پریدگی 7)اسهال خونی 8) مسمومیت و استفراغ 9) کولیک روده 10) کولیک معده 11) خون ریزی رحم و … می باشند.

راهنمای خرید زعفران قائنات اصل

راهنمای خرید زعفران قائنات اصل

زعفران قائنات اصل، محصولی است که کیفیت و عطر و طعم آن در جهان بی نظیر و زبانزد خاص و عام می باشد. گیاه زعفران تنها در کشور ما کشت و پرورش داده نمی شود و همه ساله مناطق مختلفی در سراسر جهان اختصاص به پرورش آن می یابند. کشورهای اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و … از جمله کشورهایی هستند که تولید زعفران در آنها نیز متداول است. اما کیفیت زعفران ایران به خصوص کیفیت زعفران منطقه قائنات ایران در استان خراسان جنوبی به هیچ عنوان قابل مقایسه با کیفیت سایر گونه ها نیست. زعفران قائنات اصل از نظر طعم، عطر و رنگ دهی شگفت انگیز است و این موضوع را تمامی مصرف کنندگان زعفران در سراسر جهان تایید می کنند. اما زعفران اصل قائنات را چگونه باید شناسایی کرد؟ این نوع زعفران چه خصوصیات و تفاوت هایی با سایر گونه دارد؟

تشخیص زعفران قائنات اصل از انواع تقلبی آن مشکل عمده افراد خریدار زعفران محسوب می شود. در برخی موارد نیز زعفران اصل قائنات را با زعفران تقلبی مخلوط کرده و به همان قیمت زعفران قائنات به فروش می رسانند و از این طریق به سود بالای اقتصادی می رسند.

رنگ زعفران قائنات اصل

رنگ زعفران قائنات اصل

توجه به رنگ زعفران قائنات اصل سریع ترین راه برای تشخیص اصالت آن است. زعفران اصل قائنات دارای کلاله هایی به رنگ قرمز و یکدست می باشد. در مورد خرید زعفران دقت داشته باشید که در برخی موارد زعفران پودر شده به صورت مخلوط با سایر ادویه ها همچون زردچوبه به فروش می رسد و تشخیص اصالت آن از روی رنگ دشوار می گردد. در حالت کلی خرید زعفران به صورت پودری مورد توصیه افراد با تجربه در زمینه خرید و فروش زعفران نیست چرا که امکان تقلب در آن بیشتر می شود.

همچنین در مورد رنگ زعفران اصل قائنات دقت داشته باشید که زعفران های به رنگ تیره و قرمز متمایل به سیاه غالبا کهنه و محصول برداشت شده سالهای قبل هستند. این نوع زعفران ممکن است از گل زعفران خشک شده نیز تهیه شده باشد که در این صورت هم عطر و طعم خوبی نخواهد داشت.

نکته دیگری که در مورد تشخیص اصالت زعفران قائنات از روی رنگ این است که زعفران اصل قائنات رنگدهی فوری ندارد؛ یعنی اگر به هنگام انداختن رشته های زعفران در داخل آب متوجه شدید که کلاله ها فورا رنگ آب را زرد یا نارنجی کردند باید بدانید که زعفران اصل نیست.

طعم و عطر زعفران قائنات اصل

طعم و عطر زعفران قائنات اصل

زعفران قائنات اصل از روی طعم و عطر آن نیز قابل تشخیص است. در حالی که زعفران تقلبی به هنگام چشیدن طعم آن غالبا شیرین است زعفران اصل قائنات طعم کمی تلخی دارد. عطر زعفران اصل قائنات نیز بسیار قوی و شگفت انگیز است.

در برخی موارد افراد متقلب در بازار عرضه زعفران به گونه ای دیگر وارد می شوند؛ آنها زعفران اصل قائنات را به صورت رطوبت دار به فروش می رسانند. فروش زعفران مرطوب معادل با افزایش وزن آن است که این می تواند به ضرر خریدار باشد. در این مورد توصیه می کنیم به هنگام خرید زعفران حتما کلاله های آن را با انگشتان خود بشکنید تا شکنندگی و خشک بودن آنها را کاملا احساس نمایید. کلاله هایی که در دست حالت نرم و ملایمی داشته باشند دارای رطوبت هستند.

انواع مختلف زعفران قائنات

زعفران قائنات اصل در انواع مختلفی در بازار عرضه می شود که هر یک از آنها قیمت متفاوتی از سایرین دارند. زعفران نگین قائنات، زعفران سرگل قائنات، زعفران پوشال و زعفران دخترپیچ قائنات از جمله انواع مختلف این محصول هستند که هریک قیمت متفاوتی دارند. زعفران نگین و زعفران سرگل نسبت به دو گونه دیگر مرغوب تر تلقی شده و به منظور صادرات نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

خریداران زعفران قائنات اصل طیف وسیعی از افراد فعال در زمینه صادرات زعفران، خریداران زعفران قائنات در داخل کشور اعم از رستوران داران، صاحبان هتل ها، کافی شاپ ها، آشپزخانه های عمومی و … را شامل می شوند. علاوه بر اینها در هر خانه ایرانی، ادویه زعفران به منظور مصرف خانگی نیز وجود دارد. نوشیدن چای زعفران قائنات اصل پس از یک روز کاری پر تنش و شلوغ می تواند خستگی و انرژی های منفی را از شما دور کرده و احساس نشاط را در روح و جسم شما تازه کند.

قائنات، مرکز طلای سرخ

 منطقه قائنات در خراسان جنوبی به مرکز تولید طلای سرخ در ایران و جهان مشهور است. بیشترین میزان زعفران در قائنات برداشت می شود. کیفیت زعفران قائنات هم در ایران و هم در جهان رتبه نخست دارد. عواملی که زعفران قائنات اصل را به عنوان بهترین زعفران جهان متمایز می کند، چیست؟ حاصلخیزی خاک،  برداشت به موقع گل زعفران، جداسازی کلاله های زعفران به صورت استاندارد و بهداشتی و خشک کردن زعفران طبق اصول از جمله عواملی است که باعث می شود زعفران قائنات بهترین زعفران جهان شناخته شود. همچنین، استفاده از افراد متخصص و تجربه زعفران کاران محلی، باعث شده زعفران با کیفیت از انواع نگین، سرگل و پوشال در قائنات تولید شود و با  همان کیفیت اولش به تمام نواحی کشور ارسال شود.

از آنجایی که منطقه قائنات آب، هوا و خاک مساعدی برای کاشت زعفران دارد، زعفرانی که از این منطقه  به دست می آید، از لحاظ کیفیت رنگ دهی، عطر و طعم دارای رتبه نخست جهانی است. وقتی فصل برداشت گل زعفران در قائنات شروع می شود، مردم برای چیدن گل زعفران صبح زود به مزارع می‌ روند. در سرمای پاییز هیچ گلی در طبیعت نیست، اما مزرعه زعفران با گل های بنفش رنگ و عطر خوشی که در فضا پخش می شود را نمی شود فراموش کرد. نگین که مرغوب ترین نوع زعفران به حساب می آید زعفران تمام قرمز نامیده می شود، چون بعد از چیدن گل، قسمت سفیدی از کلاله ها جدا می شود و کلاله های قرمز رنگ خشک می شود.

زعفران قائنات اصل

ویژگی گیاه زعفران

گیاه زعفران  قیمتی  ترین گیاه مناطق کویری ایران است. گیاه زعفران در مناطق نیمه گرمسیر رشد می کند  و آب زیادی مصرف نمی کند، بنابراین می تواند هوای خشک و سرد کویر را تحمل کند. پیاز زعفران در فصل تابستان خاموش است؛ در فصل پاییز بیدار می شود و رشد می کند و دوباره با آغاز گرما، برگهایش خشک می شود و پیازش به خواب می رود. از این رو،  زمین های گرم و خشک محل مناسب کشت زعفران است. خاک شنی-رسی بهترین نوع خاک برای رشد زعفران است. این نوع خاک مقداری آهک دارد و درجه اسیدی آن بین ۷ تا ۸ است.

زمان کاشت زعفران در مزارع از دومین ماه تابستان  تا اول پاییز است. پیاز زعفران باید سالم  و بدون آسیب باشد و هیچ آفت و قارچی در آن نباشد. وقتی پیاز زعفران کاشته می شود، در زمین می ماند و به مدت  ۴ تا  ۷ سال نیاز نیست که دوباره کاشته شود . محصول مزرعه زعفران در سال اول قابل توجه نخواهد بود، ولی در سال‌ های بعد تولید زعفران به میزان بالایی  خواهد بود.

700 سال است که گیاه زعفران در استان خراسان جنوبی کشت می شود. اکنون این استان با بالاترین شاخص کشت زعفران، یکی از بزرگ ترین مراکز تولید زعفران در کشور است. شاید به این دلیل است که کشاورزی از شغل های اصلی مردم این استان به شمار می آید.۵۰۰  هزار نفر در تولید یک کیلو زعفران فعالیت می کنند. در خراسان جنوبی گل زعفران آبان ماه برداشت می شود. مزارع کشاورزی مملو از گل های بنفش رنگ زعفران می‌ شود و  چیدن گل های زعفران از روی زمین ها  بسیار دلچسب و جذابست.

چیدن طلای سرخ

 

خرید زعفران قائنات اصل

چندین سال است که برای کاشت زعفران در قائنات از افراد  آموزش دیده، متخصص  و با تجربه استفاده می شود. به همین دلیل با خرید مستقیم زعفران از تولید کننده های قائنات، زعفران قائنات اصل را با همان کیفیتی که تولید می شود و به صورت ۱۰۰ درصد خالص دریافت می کنید. به این صورت، زعفران با قیمت تولید شده به مشتریان فروخته می‌ شود، چون  هزینه‌ های اضافی و قیمت‌ های کاذب مربوط به واسطه ها حذف می شود.

قیمت امروز زعفران قائنات چقدر است؟ قیمت یک مثقال زعفران قائنات اصل به نوع آن بستگی دارد. از سوی دیگر، قیمت یک گرم یا یک مثقال زعفران در بازار  ثابت نیست و شاید هر روز بالا و پایین رود. برای مثال، هرمثقال زعفران سرگل درجه یک را می توانید تا 25 دی ماه امسال بین 190 تا 220 هزار تومان از تولید کننده بخرید. قیمت آن به دلیل طرح و بسته بندی متفاوت، متغیر است. اگر می خواهید به خاطر بسته بندی هزینه ای نپردازید، زعفران فله را تهیه کنید.

آشنایی با زعفران سرگل قائنات

زعفران سرگل قائنات شهرت جهانی دارد، به طوری که قائنات،  به پایتخت زعفران جهان معروف شده است. این نوع زعفران از نظر رنگ دهی، طعم، عطر و بو در داخل کشور و  تمام دنیا  بی نظیر می باشد. زعفران سرگل قائنات در بسته بندی های کاملا بهداشتی و ایمن آماده می شوند تا کوچکترین آسیبی به زعفران وارد نشود و کیفیت زعفران حفظ شود. قیمت زعفران سرگل قائنات وابسته به طول و ضخامت کلاله های خوشرنگ زعفران، وجود کلاله های سالم و نبودن خامه در آن، متفاوت می باشد.

کلاله های قرمز و خوشرنگ زعفران در وسط گلبرگ های بنفش رنگ وجود دارد.  زعفران به  دلیل دارا بودن ترکیبات ارزشمند،  گیاه همه کاره نامیده می شود. کیفیت کلاله های زعفران در داخل آزمایشگاه ها سنجیده می شود.

ترکیبات مهم موجود در زعفران سرگل قائنات

  1. کروسین که عامل رنگ دهی زعفران می باشد.

2- پیکروسین که عامل طعم دهی زعفران می باشد.

3- سافرانال که عامل  عطر و بوی زعفران می باشد.

انواع زعفران

  1. دسته یا دختر پیچ
  2. پوشال
  3. سرگل
  4. نگین
  5. نرمه

عوامل موثر بر کیفیت زعفران سرگل قائنات

  1. نوع برداشت
  2. زمان برداشت
  3. نحوه جداسازی کلاله های زعفران
  4. آب و هوای منطقه زیر کشت زعفران
  5. درصد ترکیبات موجود در زعفران

زعفران سرگل قائنات

این نوع زعفران،  پراستفاده ترین نوع زعفران می باشد. در این نوع زعفران فقط قسمت قرمز رنگ کلاله های زعفران وجود دارد و هیچ گونه سفیدی و زردی  زعفران دیده نمی شود.

زعفران سرگل قائنات

خواص زعفران سرگل قائنات

  1. مناسب برای کاهش درد
  2. کمک به درمان افسردگی و پیشگیری از ابتلا به افسردگی
  3. موثر در عملکرد سیستم تنفسی
  4. تقویت سیستم قلبی و عروقی
  5. موثر در جلوگیری از ریزش مو
  6. کمک به سلامت روانی
  7. موثر در درمان سرطان و جلوگیری از ابتلا به سرطان
  8. جلوگیری از بروز آلزایمر، فراموشی و پارکینسون
  9. جلوگیری از بروز پیر چشمی

10-درمان فشار خون بالا

  1. کمک به درمان قند خون
  2. کمک به کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی
  3. تقویت نیروی جنسی در مردان

14-کمک به درمان دردهای عضلانی

15-مفید برای سلامتی پوست

16-مفید برای تقویت سیستم گوارشی

  1. کمک به افزایش هوش

زعفران سرگل قائنات و افزایش شادی

هورمون های سروتونین و دوپامین وظیفه کنترل فعالیت های عصبی را بر عهده دارند.  زعفران با تنظیم سطح این هورمون ها، موجب بهبودی افسردگی و ایجاد شور و نشاط در فرد می شود.

زعفران سرگل قائنات و افزایش هوش

سطح هوش هر فرد با توجه به عوامل ژنتیکی و فعالیت های ذهنی، با فرد دیگر متفاوت می باشد. با مصرف زعفران مواد معدنی خاصی فراهم می شود که موجب افزایش هوش و تمرکز فرد می شود. وجود مواد معدنی مانند مس، آهن، منگنز، روی، سلنیوم و منیزیم، تاثیرات شگرفی در عملکرد مغز می گذارد. البته توجه داشته باشید، زیاده روی در مصرف زعفران موجب افزایش بیشتر هوش نخواهد شد بلکه موجب مسمومیت می شود.

زعفران سرگل قائنات و تنظیم ساعت بدن

بهبود چرخه خواب برای حفظ سلامتی بسیار موثر می باشد. با مصرف زعفران آرامش روحی کسب کنید و به خواب عمیق تری بروید.  با تنظیم ساعت بدن و خواب، فرد برای فعالیت در روز آینده آماده می شود.

زعفران و درمان سرفه های مزمن

از گذشته تا به حال، از گیاه زعفران برای بهبود التهابات ریه و سرفه استفاده می شود.

زعفران و زیبایی

مصرف زعفران در بارداری

مصرف زعفران در بارداری # زعفران با بهبود بسیاری از بیماری ها، موجب ایجاد شادابی و زیبایی پوست می شود.  زعفران در خانم های باردار موجب سقط جنین می شود ولی مصرف کم زعفران در ماه هایی که احتمال سقط کمتر می باشد، می تواند در زیبایی چهره نوزاد موثر باشد. استفاده از چای زعفران باعث ایجاد طراوت و درخشانی پوست می گردد. آکنه، کک و مک و لکه های پوستی با مصرف زعفران درمان می شوند.مصرف زعفران در بارداری

زعفران و کاهش بروز سکته های مغزی و قلبی

در زعفران دو ماده کروسین و پتاسیم وجود دارد که موجب بهبود عملکرد رگ ها و شریان ها می گردد و از بروز سکته جلوگیری می کند. کروسین در تنظیم کلسترول خون نقش مهمی را ایفا می کند.

زعفران سرگل قائنات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *