فواید زعفران برای پوست

/ / بلاگ

فواید زعفران برای پوست

خرید زعفران قائنات

یکی از پرطرفدار ترین زعفران ها در سراسر دنیا، که بسیار در میان مردم جهان شناخته شده است، زعفران قائنات می باشد. یکی از خواص این زعفران، رنگ و عطرش است، رنگ آن بسیار سرخ، و طعم و عطر آن بی نظیر است. خانم های ایرانی به این زعفران بسیار علاقه مند می باشند و در طبخ اکثر غذاها از آن استفاده می کنند.همانطور که میدانید، مرغوبیت زعفران قائنات بسیار بالا می باشد که این موضوع، به علت شرایط آب و هوایی و خاک مناسب در منطقه ی قائنات  می باشد. زعفران، درون گل های بنفش که بسیار زیبا هستند، قرار داده شده است. همانطور که میدانید، برای برداشت زعفران، گل های بنفش را از زمین کشاورزی می چینند و به صورت دانه ای زعفران های داخل آن را جدا می کنند. این کارها باید با ظرافت خاصی انجام شود، تا از شکستگی زعفران جلوگیری شود، به همین علت است که، برداشت زعفران باید با دست صورت گیرد. یکی از موارد بسیار مهم در زعفران قائنات این است که تارها آن قرمز و بدون ذره ای سفیدی می باشد، همچنین رشته های زعفران اصلا شکستگی و یا خرد شدگی ندارند. این موارد باعث مرغوبیت این زعفران شده است.

زعفران قائنات

زعفران قائنات دارای دسته بندی های مختلفی است از جمله:

  • زعفران دسته
  • زعفران پوشال
  • زعفران سرگل
  • زعفران نگین

قائنات در قسمت خراسان جنوبی واقع شده است. جالب است بدانید هر اونس زعفران برابر با 31 گرم زعفران است که برای برداشت این مقدار از زعفران، 7000 گل زعفران باید دستچین شود و رشته های زعفران به صورت مجزا و بسیار با دقت چیده شود. حال، بین رده بندی های مختلف زعفران، قسمت سرگل آن بسیار رنگ دهی بالاتری دارد و بیشتر از همه، مورد استفاده قرار میگیرد.

قیمت خرید زعفران سرگل قائنات

اغلب افراد برای خرید زعفران حساسیت زیادی نشان می دهند که این موضوع، به علت قیمت بالای زعفران می باشد و  مانند طلا دارای قیمت بالایی است. به طوریکه در میان عموم به طلای سرخ معروف شده است.

قیمت زعفران به عوامل زیادی بستگی دارد، مانند: حجم ، وزن، نوع بسته بندی پاکت های زعفران و غیره

البته قیمت زعفران مانند دلار به صورت روزانه در حال تغییر است، و نمی توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت.

بیشتر افراد مایل به خرید زعفران های بسته بندی هستند،  اما در بیشتر مواقع خرید زعفران به صورت فله نیز همان کیفیت و اصالت را خواهد داشت، ولی افراد به علت های مختلف نمی توانند اعتماد کنند. شما برای خرید زعفران باید به فروشگاهی بروید که انواع مختلف زعفران را به شما نشان دهد، تا با آنها آشنا شوید، و تفاوت بین زعفران سرگل و مابقی را متوجه شوید. اما با جرات میتوان گفت، یکی از بهترین و با کیفیت ترین نوع زعفران، زعفران سرگل می باشد که دارای رنگ دهی و پر عطر ترین زعفران ها است. برند قائنات یکی از با اعتماد ترین برندها در میان عموم است، حتی دارای بسته بندی های بسیار شکیل و زیبا می باشد که، برای هدیه دادن به عنوان یک هدیه بسیار ارزشمند نیز، مناسب است.

زعفران سرگل چیست؟

همه ما می‌دانیم زعفران گران قیمت ترین ادویه در جهان می باشد. زعفران سرگل یکی از انواع زعفران ها بوده که نام دیگر آن را زعفران ممتاز می باشد. زعفران سرگل خالص ترین قسمت تار های زعفران بوده که رنگ قرمز یکدستی دارد، این نوع زعفران در بالاترین قسمت تار های زعفران قرار دارد به همین دلیل نام آن را زعفران سرگل نامیده اند. در بهترین حالت عیار رنگدهی این زعفران به 270 میرسد. رنگ مناسب و قیمت به صرفه زعفران سرگل برای مصارف خانگی بسیار مناسب می باشد. این نوع زعفران به دلیل خلوص بیشتری که دارد نسبت به زعفران سفید قیمت بالاتری دارد.

فواید زعفران برای پوست

زعفران سرگل

آیا زعفران سرگل برای سلامت پوست و مو مفید می باشد؟

بیشتر افراد فکر می‌کنند اصلی‌ترین فایده زعفران رنگ دادن به غذاها و طعم خوب آن است؛ اما باید بگوییم که همه ی ما از فواید زعفران به خوبی آگاه نیستیم. در ادامه این مطلب قصد داریم درباره فواید این ادویه گران قیمت در زمینه سلامت پوست و مو صحبت کنیم.فواید زعفران برای پوست

استفاده زعفران به صورت ماسک باعث روشن شدن پوست می شود و شفافیت خاصی به پوست می بخشد. اگر به دنبال راهی برای از بین بردن آکنه و جوش های پوست صورت خود هستید، زعفران را با برگ ریحان به‌خوبی بکوبید و ماسک حاصل شده را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. این ماسک علاوه بر رفع جای آکنه و جوش، چین و چروک پوست صورت را کاهش می دهد.

فواید زعفران برای پوست

اگر روی پوست صورت و یا حتی بدن خود مقدار آفتاب سوختگی دارید، به شما توصیه می کنیم شیر و زعفران را با هم مخلوط کرده و آن را بر روی پوست خود قرار دهید و پس از ماساژ دادن پوست، آن را با آب بشویید.  این ترفند به شما کمک می کند در کمترین زمان ممکن آثار آفتاب سوختگی را از بین ببرید.

زعفران برای سلامت زیبایی مو بسیار مفید می باشد. اگر به دنبال راهی برای تقویت نمودن موهای خود هستید و می خواهید رشد موهای تان افزایش پیدا کند، شیر و زعفران را با هم مخلوط کرده و بر روی پوست سر خود قرار دهید این ماسک را بعد از ۳۰ دقیقه بشویید. ماسک شیر و زعفران کمک زیادی به تقویت موها می کند و همچنین از ریزش آنها جلوگیری می‌کند. علاوه بر تهیه ماسک زعفران برای سلامت پوست و مو شما با قرار دادن زعفران در برنامه غذایی خود می توانید از آن می توانید به حفظ سلامتی پوست و موی خود کمک کنید.

زعفران یکی از ادویه های گران قیمت در دنیا می باشد، که اغلب آن را با نام طلای سرخ می شناسند. زعفران سرگل، زعفران قائنات و زعفران نگین نمونه هایی از انواع زعفران می باشند.

به زیباترین نوع زعفران، زعفران نگین گفته می‌شود. این نوع زعفران بدون هیچ سفیدی بوده و 3 رشته ی کلاله ی آن از هم جدا می باشند. در مواردی که رشته‌های این نوع زعفران بزرگتر باشند، به آن زعفران سوپر گفته می‌شود؛ که با توجه به افزایش کیفیت زعفران، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند.

قرار دادن نام نگین بر روی این زعفران به این دلیل است که، رشته‌های کلاله بدون ریشه سفید یا همان خامه می باشند. به دلیل شباهت زیاد زعفران نگین به زعفران سرگل، تشخیص آن برای افراد معمولی کمی سخت تر می باشد.

از ویژگی‌های این نوع زعفران می‌توان به درشت بودن رشته ها، یک دست بودن رنگ، کلاله های جدا و پایین بودن مقدار فر خوردگی اشاره کرد. این نوع زعفران هنگام پاک کردن از قسمت سفید و نارنجی رنگ کامل جدا می‌شود و هیچ رنگ دیگری به جز رنگ قرمز در آن دیده نمی شود. زعفران نگین خود به چهار دسته تقسیم می‌شود:

 1_ درجه یک                                             3_ شبه نگین  

 2_ درجه دو                                               4_ زعفران نگین اتویی

زعفران نگین

فواید زعفران برای پوست

فواید زعفران نگین برای سلامت قلب:

زعفران می تواند به کاهش کلسترول کمک کند و سطح کلسترول خون را سالم نگه دارد. از آنجایی که زعفران دارای خواص آنتی اکسیدانی است، برای حفظ سلامت رگ های خونی و شریان ها مفید می باشد. لازم به ذکر است زعفران به عنوان بخشی از درمان سنتی سابقه طولانی دارد و امروز در طب مدرن هم دارای خواص ضد سرطان، ضد جهش زا، آنتی اکسیدان و تعدیل کننده سیستم ایمنی است.

طبق آزمایشات بالینی در بخش پزشکی، زعفران توانست اثرات مثبتی بر بیماری های قلبی و عروقی نشان دهد. همچنین زعفران منبع غنی ریبوفلاوین است. وجود کروسین در زعفران به صورت غیرمستقیم به کم شدن سطح کلسترول خون و شدت تصلب شریان ها کمک می کند که می‌توان نتیجه گرفت احتمال حملات قلبی نیز کاهش پیدا می‌کند.

اگر فشار خون دارید به شما توصیه می‌کنیم زعفران مصرف کنید زیرا سافرانال و کروسین موجود در زعفران می تواند فشار خون را کاهش دهد. پزشکان توصیه می کنند برای تسریع گردش خون، باز شدن رگ های قلب و تقویت قلب، مصرف زعفران را در برنامه غذایی خود جای دهید.

فواید زعفران برای پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *