زعفران قائنات یک مثقال / نکاتی برای تشخیص زعفران اصل از انواع تقلبی

/ / بلاگ

زعفران قائنات یک مثقال / نکاتی برای تشخیص زعفران اصل از انواع تقلبی

معرفی گیاه زعفران

زعفران در واقع به کلاله برجسته و سرخ رنگ گیاه Crocus sativus Linn اطلاق می شود که به طور گسترده در کشورهای گرمسیری و نیمه گرمسیری برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلمه زعفران ریشه عربی داشته و به معنای رنگ زرد است. رنگ، طعم و سایر خواص منحصر به فرد زعفران به آن ویژگی‌های خوراکی و دارویی فراوانی بخشیده و سبب شهرت این گیاه در سراسر جهان شده است. در این بین کیفیت زعفران قائنات زبانزد خاص و عام است و همین موضوع سبب تقاضای بالای خرید به شکل حضوری یا از طریق سایت زعفران قائنات شده است.

زعفران حاوی بیش از ۱۵۰ ترکیب فرار و معطر است که سبب ایجاد عطر قوی و منحصر به فرد آن می‌گردد. از ترکیبات غیر فرار زعفران می توان به کاروتنوئیدها، زآگزانتین،کاروتن‌های نوع آلفا، بتا و گاما و همچنین لیکوپن اشاره کرد. برخی از ترکیبات خاص موجود در این گیاه مسئول رنگ، طعم و بو می‌باشند. برای مثال کروسین عامل رنگ، پیکروکروسین مسئول ته مزه تلخ و سافرانال دلیل وجود بو و عطر ویژه زعفران هستند.

این گیاه دارای خواص درمانی بالقوه فراوان بوده و تاثیر ترکیبات آن در برابر سرطان، مشکلات روحی، دیابت، بیماری‌های قلبی و زخم معده به اثبات رسیده است. زعفران همچنین موجب بهبود مهارت‌های یادگیری و حافظه می‌شود.

خواص ویژه محصول ارائه شده در سایت زعفران قائنات

زمانی که صحبت از ویژگی‌های درمانی و دارویی زعفران می‌شود این زعفران قائنات است که به دلیل خلوص و مرغوبیت بالا می‌تواند تمامی فوائد منسوب به خود را بروز دهد. تعدادی از این خواص عبارتند از:

فوائد پوستی

این گیاه از دیرباز به عنوان یک روشن کننده و تقویت کننده طبیعی پوست استفاده شده است. امروزه در پک‌های پاکسازی صورت و ماسک‌های مختلف، ترکیبات زعفران گنجانده می‌شود.

زعفران قائنات یک مثقال / نکاتی برای تشخیص زعفران اصل از انواع تقلبی

با تهیه زعفران مرغوب از سایت زعفران قائنات از خواص بی نظیر این گیاه بهره مند شوید

فعالیت ضد سرطانی

زعفران منبع غنی از کاروتنوئیدها است که به آن ویژگی‌های ضد سرطانی و ضد توموری می‌بخشد. یافته‌ها نشان می‌دهد کروسین موجود در عصاره زعفران می‌تواند تا حد زیادی در برابر تکثیر سلول‌های سرطان پروستات و لوسمی مقاومت کند. در این تحقیقات مشخص شد که کروسین قادر است پیشرفت چرخه سلولی را متوقف و موجب القای آپوپتوز به سلول‌های معیوب شود.

ارتقای حافظه

 ترکیبات زعفران می‌توانند جلوی تجمع و رسوب مولکول‌های پروتئینی در مغز را بگیرند. این رسوبات چنانچه کنترل نشوند بعدها زمینه ساز آلزایمر در فرد خواهند بود. علاوه بر این فعالیت آنتی اکسیدانی عصاره زعفران اختلالات یادگیری و ضعف حافظه ناشی از استرس مزمن را بهبود می‌بخشد.

خواص ضد دیابتی

زعفران به طور قابل توجهی میزان انسولین را افزایش داده و سبب پایین آمدن سطح گلوکز خون می‌شود. عصاره متانولی زعفران در موش‌ها موفق شد سطوح انسولین خون را بدون تأثیر بر عملکرد کلیه و کبد افزایش دهد. محققان کروسین و سافرانال (آنتی اکسیدان‌های موجود در عصاره) را عامل اثر هیپوگلیسمی می‌دانند.

داروی ضد افسردگی

در یک تحقیق مشخص شد عصاره زعفران تاثیراتی مشابه داروی فلوکستین و ایمی پرامین دارد. در نتیجه برای کمک به درمان افسردگی خفیف تا متوسط ​​می‌تواند مفید واقع شود. زعفران نشاط آور بوده و از گذشته تا به امروز برای بهبود خلق و خو استفاده داشته است.

زعفران قائنات یک مثقال / نکاتی برای تشخیص زعفران اصل از انواع تقلبی

ترکیبات موجود در عصاره زعفران در درمان مشکلات خلقی و افسردگی موثر است

به خاطر داشته باشید که زعفران باید بدون ناخالصی و در کیفیت ممتاز عرضه شود تا عملکرد درمانی و تاثیر مفید نشان بدهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت زعفران قائنات علاوه بر امکاناتی مانند پشتیبانی ۲۴ ساعته، مشاوره تخصصی و خدمات پس از فروش، خریدی مطمئن و آسان را تجربه کنید.

جهان تبدیل کرده است

زعفران قائنات یک مثقال سلامتی

زعفران قائنات یک مثقال یکی از گران‌قیمت‌ترین ادویه‌های جهان، طلای سرخ یا زعفران است. به دلیل شرایط ایده‌آل آب و هوایی و نوع خاک خراسان جنوبی بخصوص شهرستان قائنات در رشد این گیاه زیبا، زعفران قائنات به یک برند جهانی در کلاس مرغوبیت و اصالت تبدیل شده است. این ادویه علاوه بر طعم متمایز و رنگ جذابی که به خوراکی‌ها می‌بخشد حاوی مقادیر قابل توجهی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند کروسین، کروستین، سافرانال و کامفرول است. این مولکول‌ها در واقع خود را در برابر رادیکال‌های آزاد سپر بلا کرده و به نوعی از بروز سرطان پیشگیری می‌نمایند. به دلیل ارزشمند بودن این گیاه، خرید و فروش آن عموما در حجم‌های کم صورت می‌پذیرد. به عنوان مثال خرید زhttps://www.saffronkala.comعفران قائنات یک مثقال نسبت به سایر حجم‌های آن پرطرفدارتر است. اثرات درمانی زعفران از گذشته‌های دور تا به امروز در فرهنگ‌های مختلف مورد توجه بوده و زمانی یکی از دارایی‌های ارزشمند سلاطین و اشراف محسوب می‌شده است. عصاره زعفران برای درمان مشکلاتی مانند دردهای معده، ضعف گردش خون، تنگی نفس و افسردگی کاربرد دارد و و از طرف دیگر به عنوان یک طعم دهنده قوی  شناخته می‌شود. فواید بی شمار در کنار عطر و طعم دلخواه این گیاه جادویی را تا این حد خاص و گران قیمت نموده است.

نکاتی برای تشخیص زعفران اصل از انواع تقلبی

زمانی که کالایی کمیاب و ارزشمند است همواره سودجویانی پیدا می‌شوند که با ارائه جنس تقلبی مشابه نمونه اصلی خریداران را گمراه و هزینه آنها را تلف کنند. زعفران هم از این قاعده مستثنی نیست. چه به دنبال خرید زعفران قائنات یک مثقال باشید و چه به خریدهایی در ابعاد بزرگتر فکر کنید مهم است که بتوانید زعفران واقعی را از انواع تقلبی تشخیص دهید. در ادامه چند نکته کلیدی برای تشخیص زعفران خالص به شما ارائه خواهیم داد:

زعفران قائنات یک مثقال / نکاتی برای تشخیص زعفران اصل از انواع تقلبی

زعفران تقلبی در تماس با آب به سرعت رنگ داده یا کلا رنگ آب را عوض نمی‌کند

۱. عطر قوی

بسیاری بوی زعفران را در دسته بوهای شیرین طبقه بندی می‌کنند که در ایران شاید عطر برنج دم کشیده را نیز به ذهن تداعی کند. یکی از تولیدکنندگان زعفران عطر آن را ترکیبی از نت‌های شیرینی، شوری، وانیل و عسل توصیف می‌کند. به عنوان مثال شما می‌توانید بعد از خرید زعفران قائنات یک مثقال عطر آن را به ذهن سپرده و ملاک خریدهای بعدی قرار دهید.

۲. شکل ظاهری

رشته‌های کلاله زعفران شیپوری شکل است. اگر رشته‌ها در یک انتها برآمدگی نداشته باشند مطمئنا تقلبی هستند. چنانچه زعفران واقعی را بین دو انگشت فشار دهید پوست به رنگ زرد/نارنجی در خواهد آمد که به آسانی هم پاک نمی‌شود.

۳. طعم

توجه داشته باشید با وجود اینکه عطر زعفران به شیرینی می‌زند، طعم آن شیرین نیست و ته مزه تلخ دارد.

۴. تست انتشار رنگ در آب

کلاله زعفران را در ظرف کوچکی از آب ولرم قرار دهید. زعفران اصل بعد از ۱۵ دقیقه تدریجا آب را زرد رنگ می‌کند. تغییر رنگ کامل ممکن است تا یک ساعت زمان ببرد. به خاطر داشته باشید که در طی این مدت نباید رنگ قرمز کلاله‌ها تغییر کند. چنانچه آب به سرعت تغییر رنگ دهد، قرمز شود یا اصلا تغییر نکند کالایی که جلوی روی شماست قطعا زعفران نیست. همچنین اگر رنگ کلاله‌ها هم کمرنگ شود باید به اصالت آنها شک کنید. یک نکته دیگر اینکه کلاله‌های خیس اگر بین دو انگشت فشار داده شوند بدون تغییر باقی می‌مانند در حالیکه نمونه‌های تقلبی در اثر فشار از هم می‌پاشند.

۵. واکنش به جوش شیرین

بعضی متخصصین زعفران می‌گویند اگر کلاله‌ها را با مقدار کمی جوش شیرین مخلوط کنید و سپس روی این مخلوط آب بریزید تنها زعفران اعلا قادر است رنگ زرد را بروز دهد.

زعفران قائنات یک مثقال / نکاتی برای تشخیص زعفران اصل از انواع تقلبی

با خرید زعفران قائنات یک مثقال عطر و طعم واقعی این ادویه بی نظیر را تجربه کنید

۶. قیمت

اگر زعفران را با قیمتی ارزان‌تر از عرف آن پیدا کردید حتما باید به تقلبی بودنش شک کنید. این ضرب المثل را همواره به یاد داشته باشید که هیچ گرانی بی‌حکمت و هیچ ارزانی بی‌علت نیست.

شاید بسیاری از موارد بالا بخصوص زمانی که زعفران به شکل در بسته و پک شده به شما عرضه می‌شود قابل انجام نباشد بنابراین اگر به دنبال جنس مطمئن و با کیفیت هستید زعفران قائنات (پایتخت زعفران جهان) همواره یک انتخاب هوشمندانه است.

بهترین زعفران قائنات اصل چه ویژگی هایی دارد؟

زعفران قائنات اصل

زعفران قائنات اصل یکی از نمونه های مرغوب و درجه یک زعفران در بازار داخلی و بازارهای بین المللی به شمار می آید که برای بسیاری از فعالان این حوزه کاملا مشخص و بارز است.

ایران به عنوان قطب اصلی در تولید و کشت زعفران در کل دنیا شناخته می شود که منشا اصلی آن نیز منطقه خراسان است و همین امر باعث شده تا اسم بسیاری از شهرهای استان خراسان به عنوان برند مطرح روی محصول زعفران دیده شود.

برای درک بهتر علاقه مندان به این ادویه ارزشمند و وجه تمایز زعفران اصل ایرانی در ادامه به چند ویژگی اصلی زعفران قائنات اصل اشاره کرده ایم.

برای تشخیص زعفران قائنات اصل از روش های مختلفی استفاده می کنند که یکی از این روش ها چشیدن آن است چون زعفران اصل دارای یک طعم نسبتا شیرینی است که با چشیدن می توان آن را تشخیص داد.

رنگ زعفران اصل نباید براق باشد چون در غیر اینصورت تقلبی بوده و به احتمال زیاد مواد افزودنی داخل آن وجود دارد.

زعفران قائنات اصل از لحاظ رنگ دهی سرعت بالایی ندارد و بعد از رنگ دهی هم رشته های زعفران همچنان حالت رنگی خود را حفظ می کنند.

عرضه زعفران قائنات اصل به صورت بسته بندی شده و در حجم های متنوع

زعفران قائنات اصل

زعفران اصل به دلیل ارزش و قیمت بالایی که دارد معمولا در حجم های پایین بسته بندی و عرضه می شود تا مصرف کننده بتواند با توجه به نیاز خود و بودجه اقتصادی که دارد راحت تر آن را تهیه کند.

زعفران قائنات قیمت مشخص شده ای در بازار دارد که توسط مراکز معتبر و کشاورزانی عرضه می شود که این محصول را به صورت مستقیم و بدون هیچگونه مواد افزودنی کشت و برداشت می کنند.

اگر شما هم جزء مصرف کنندگان بالای این ادویه ارزشمند هستید، با کمی پرس و جو در بازار داخلی و کسب اطلاعات لازم از لیست قیمت برندهای مطرح این حوزه می توانید از درجه کیفی محصول و همچنین رنج قیمت زعفران اصل قائنات در حجم های مختلف اطلاعات لازم را کسب کنید.

عرضه زعفران به صورت گرمی و مثقالی، شکل رایج زعفران برای مصرف کننده اصلی است که از طرف شرکت های معتبر داخلی با درج تمام ویژگی ها و مشخصات محصول و همچنین وزن دقیق زعفران روی بسته بندی به فروش می رسد.

از جمله وزن هایی که در هنگام خرید زعفران در بازار شاهد آن هستید شامل بسته بندی های یک مثقالی و نمونه های گرمی هستند که از یک تا ده گرم را می توان تهیه کرد.

ولی کسانی که فعالیت تجاری در حوزه زعفران را دارند یعنی یا خودشان تولیدکننده اصلی محصول هستند و یا از طریق نام برند خود محصول را خرید و فروش می کنند، معمولا با حجم های بالای محصول سروکار دارند که در این صورت قیمت زعفران قائنات با نمونه هایی که دست مصرف کننده می رسد تفاوت دارد.

برند سرگل به عنوان یکی از فروشنده های معتبر زعفران قائنات اصل در داخل کشور فعالیت می کند که می توانید نمونه محصولات بسته بندی شده این برند را با قیمت نهایی آن در همین سایت مشاهده کنید.

با توجه به تولید بالایی که کشور ما در حوزه زعفران دارد و همچنین تقاضای زیاد این محصول در داخل و خارج از کشور، شاهد ایجاد شرکت های تولیدی و یا فروشنده زیادی هستیم که انواع مختلف زعفران قائنات اصل را به صورت بسته بندی شده یا فله ای در درجه های کیفی مختلف توزیع می کنند.

تنوع محصولی که در سایت زعفران قائنات قرار داده شده است با شناسایی نیاز مشتریان مختلف انجام شده تا افراد مختلف با توجه به نیازی که برای مصرف زعفران قائنات اصل دارند آن را خریداری کنند.

به چند نمونه از بسته بندی های زعفران قائنات اصل که می توانید با توجه به نیاز خود در همین سایت تهیه کنید اشاره خواهیم کرد:

  • زعفران چهار گرمی سرگل قائنات با بسته بندی خاتم
  • زعفران چهار گرمی نگین قائنات با بسته بندی خاتم
  • انواع زعفران نگین و سرگل قائنات با بسته بندی پاکتی
  • زعفران یک مثقالی نگین و سرگل قائنات با بسته بندی قوطی کریستالی

هر کدام از نمونه های زعفران نگین و سرگل جزء زعفران اصل قائنات به شمار می آیند که هر دو درجه یک بوده و دارای بهترین کیفیت لازم می باشند و فقط در بعضی از ویژگی های ظاهری مثل رنگ و اندازه طول پرچم ها با یکدیگر متفاوت اند که باعث می شود تا با نام گذاری های جدا نیز عرضه شوند.

هر کدام از نمونه محصولات زعفران قائنات اصل که در بالا به آن اشاره کردیم و سایر نمونه های دیگر را می توانید در سایت برند زعفران قائنات مشاهده کنید که عکس محصول به صورت بسته بندی شده و کاملا مشخص در سایت قرار داده شده است.

رنج قیمتی انواع زعفران قائنات اصل

زعفران قائنات اصل

کسانی که به صورت تخصصی در حوزه زعفران و یا محصولات مشابه فعالیت یا اطلاعاتی داشته باشند، می دانند که محصول موردنظر انواع و گونه های بسیار زیادی دارد و نمی توان تمام نمونه های زعفران قائنات اصل را در یک دسته بندی و یا درجه کیفیتی قرار داد.

این تفاوت خود به خود باعث می شود تا قیمت عرضه محصول هم متفاوت باشد و هر گونه و نمونه خاص زعفران با توجه به ویژگی هایی که دارد قیمت گذاری و به فروش برسد.

معیار اصلی در تعیین قیمت زعفران قائنات اصل و یا سایر نمونه های زعفران، مثقال است و به ازای هر مثقال، قیمت واحد آن متناسب با درجه کیفی و گونه ای که دارد مشخص می شود.

زعفران قائنات قیمت بالاتری نسبت به سایر نمونه های زعفران ایرانی دارد چون از بالاترین درجه کیفیتی برخوردار بوده از زمان های گذشته تا کنون نیز به عنوان زعفران اصل ایرانی در بازار داخلی و صادراتی مخاطبان خود را داشته است.

شروع قیمت هر مثقال زعفران قائنات اصل در بازار داخلی کشور حدود 150 هزار تومان به بالا می باشد که با توجه به برند و شرکت تولیدکننده ممکن است تفاوت های ناچیزی با هم داشته باشند.

سایت مورد نظر به عنوان یکی از عرضه کننده های زعفران قائنات اصل و با برند زعفران قائنات، انواع محصولات خود را در بسته بندی های متنوع عرضه می کند که می توانید از قسمت محصولات وارد شده و نمونه های متنوع محصول را با ویژگی ها و قیمت آن مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *