زعفران قائنات مثقالی چند؟ / خواص دارویی زعفران

/ / بلاگ

زعفران قائنات مثقالی چند؟

هر آنچه باید درمورد زعفران قائنات بدانید

زعفران ، این طلای سرخ رنگ علاوه بر این که خودش ارزشمند است به ارزش غذای مان  نیز اضافه می کند. عطر ، رنگ و طعم بی نظیرش ارزش هر غذایی را دوبرابر می کند و طعم غذای شما را زیر زبان هر چشنده ای می کشاند و فراموش نمی شود. زعفران قائنات نیز از این دسته طعم هایی است که فراموش کردن رنگ و لعابی که به غذا می دهد بسیار سخت است.

زعفران قائنات درمزارع شهرستان قائنات در استان خراسان جنوبی کشت می شود اما به دلیل عطر و طعم خاص و مرغوبش در تمام جهان مشهور و زبان زد شده است و این محصول علاوه بر رفع نیاز داخل کشور، به کشور های خواستار نیز صادر می شود .

زعفران قائنات یکی از بهترین نمونه های زعفران در ایران می باشد

خواص دارویی زعفران

امروزه زعفران در اکثر غذا ها برای خوش رنگ یا خوش عطر شدن استفاده می شود اما این طلای سرخ خاصیت دارویی بالایی نیز دارد. از زعفران جهت تسکین درد و آرامش روحی و جسمی استفاده می شود که ما را نسبت به مسکن ها بی نیاز می کند.

 از دیگر خواص دارویی زعفران قائنات میتوان به افزایش ایمنی بدن اشاره کرد. اکثر ادویه جات دارای مقدار زیادی ویتامین ث هستند که باعث می شود به تولید گلبول های سفید بدن کمک شایانی بکنند همچنین تولید کلاژن را افزایش دهند . افزایش کلاژن باعث می شود که به عضلات و ماهیچه های شما نیرو ببخشد و جراحات را التیام ببخشد.

زعفران دارای مقدار زیادی پتاسیم می باشد که نقش یک رگ گشا را  دارد و از گرفتگی و تورم رگ جلوگیری می کند به همین سبب شما را از سکته های مغزی و قلبی و گرفتگی رگ های عروقی حفظ می کند.

زعفران برای کسانی که بیماری روحی و اعصاب دارند نقش یک مسکن قوی است و از اضطراب و ناراحتی آنها جلوگیری می کند . شما میتوانید چای زعفران را همراه با نبات میل کرده و آرامش را به خود هدیه دهید.

زعفران خاصیت ضد ویروسی دارد و برای شما می تواند نقش آنتی ویروس قوی را ایفا کند همچنین این ادویه ی طلایی میتواند فعالیت هیستامین ها را غیر فعال و حساسیت شما را تا حد امکان بر طرف کند ؛ علاوه بر این زعفران ضد سرطان قوی می باشد زیرا دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد که می تواند رادیکال های آزاد مضر سلول ها را خنثی کند.

نمونه ای از بسته بندی های زعفران قائنات که به صورت 1 مثقالی به فروش می رسد.

عوارض زعفران

زعفران این طلای سرخ دارای خواص گوناگون و مفیدی می باشد اما مانند ادویه های دیگر اگر از حداکثر مقدار در یک روز عبور کند می تواند خاصیتی سمی ایجاد و شما را مسموم کند که  باعث می شود علائمی همچو زرد شدن پوست و سفیدی چشم را مشاهده کنید ؛ همچنین در صورت استفاده ی خیلی زیاد می  تواند باعث استفراغ ، اسهال ، خواب آلودگی و کم یا افزایش اشتها شود .

زعفران قائنات مثقالی چند؟

زعفران قائنات مثقالی چند؟ قیمت زعفران به دلیل شرایط اقتصادی ، خشکسالی های اخیر ، تحریم ها و دیگر عواملی که دخالت مستقیم و غیر مستقیم بر کاشت و بر داشت آن دارد دچار نوسان هایی شده است اما میانگین قیمت       هر مثقال زعفران قائنات بین 350 تا 4100 هزار تومان به فروش می رسد ؛ همچنین شما می توانید زعفران را در مقدارهای متفاوت بین یک گرم تا یک کیلو گرم تهیه کنید.

چرا زعفران قائنات؟

طلای سرخ ، نامی آشنا برای تمام ما ایرانیان می باشد که با شنیدنش مارا به یاد تمام غذا های خوش رنگ و لعابی می اندازد که طعمی بهشتی را برایمان بازگو می کند. زعفران قائنات از بهترین نمونه های زعفران ایرانی می باشد ، این ادویه ی طلایی و با ارزش چنان عطری به غذا می دهد که آوازه اش در تمام جهان باعث شد راه صادرات را باز و محصولی با ارزش و ارز آور قلمداد شود .

زعفران قائنات نامی آشناست که اکثر ما نام آن را موقع خرید و گشت و گذار در بازار های مشهد          می شنویم ، اما این طلای ناب در شمال شرقی کشور در  استان خراسان جنوبی در مزارع شهرستان قائنات کشت میشود .زعفران قائنات به دلیل عطر و طعم خاص اعجاب انگیز و اصلش به نامی آشنا در تمام جهان تبدیل شده است و صادرات آن به تمام دنیا دیده می شود.

زعفران قائنات یکی از بهترین نمونه های زعفران در ایران می باشد.

ارزش غذایی زعفران

هر یک قاشق زعفران دارای ارزش غذایی بالایی است که در صدر این ارزش غذایی کربوهیدرات ها قرار دارند به طوری که میتوان گفت به تقریب 98 درصد از آن را کربوهیدرات ها تشکیل می دهند. و پروتئین و چربی جایگاه های بعدی را اشغال می کنند ، اما نقطه ی قابل توجه ی آن مقدار  ویتامین ها است . زعفران دارای ویتامینC نسبتا بالا و مناسبی می باشد همچنین زعفران دارای ویتامینB9 -B6-B3 می باشد. از نظر مواد معدنی می توان به مقدار بالای پتاسیم ،منیزیم ، آهن و فسفر اشاره کرد.   

زعفران دارای خواص دارویی بالا می باشد . زعفران قائنات یکی از بهترین نمونه های زعفران برای خرید و مصرف می باشد.

زعفران قائنات مثقالی چند؟ / خواص دارویی زعفران

خواص دارویی زعفران

  1. به دلیل داشتن پتاسیم رگ گشایی موثر و قوی می باشد به همین دلیل از گرفتگی رگ ها و بیماری های قلبی و سکته جلوگیری می کند.
  2. غیر فعال کردن هیستامین ها و از بین بردن حساسیت
  3. خاصیت آنتی اکسیدان دارد و از سرطان جلوگیری می کند
  4. دشمنی سرسخت برای افسردگی
  5. آرامبخش و مسکنی قوی برای جسم و روح
  6. به دلیل داشتن آهن می تواند توانبخشی عالی برای بدن باشد
  7. جلوگیری از پوکی استخوان
  8. به دلیل وجود منیزیم در آن برای رشد استخوان کودکان مناسب می باشد

مضرات زعفران

زعفران دارای خواص زیادی می باشد اما مانند اکثر ادویه ها دیگر در صورت استفاده ی بیش از حد دارای عوارضی می باشد. این عوارض می تواند به صورت سرگیجه ، اسهال ، استفراغ ، کاهش ضربان قلب و در صورت مسمومیت به صورت زرد شدن سفیدی چشم و پوست رویت  می شود .

اگر افرادی که دارای بیماری اعصاب دوقطبی دارند از زعفران استفاده کنند دچار تغییرات رفتاری و روانی می شوند به همین دلیل مصرف زعفران برای این افراد توصیه نمی شود.

در صورت مصرف زعفران توسط مادران باردار تا دهه ی سوم بارداری می تواند باعث سقط جنین شود.

زعفران قائنات مثقالی چند؟

 قیمت هر مثقال زعفران قائنات بین 350تا 410 هزار تومان به فروش می رسد ؛ همچنین شما می توانید زعفران را در مقدارها و بسته بندی های متفاوت با هر مثقال مورد نظر خرید و استفاده کنید.

زعفران قائنات مثقالی چند؟ / خواص دارویی زعفران

فروش زعفران قائنات با کیفیت اصل و تضمینی

زعفران قائنات از نظر کیفیت، زعفرانی ممتاز محسوب می شود که هم در بازار عرضه زعفران داخل و هم در بازارهای خارجی طرفداران بسیار زیادی دارد. قائنات به مرکزیت شهر قائن استان خراسان جنوبی منطقه ای مساعد از هر لحاظ برای کشت و پرورش زعفران است. شهرت این منطقه در تولید و عرضه زعفران مرغوب به حدی است که قائنات را پایتخت زعفران جهان می نامند. در بازار خرید و فروش زعفران به هنگام صحبت از زعفران با کیفیت بالا، تجار و بازرگانان از زعفران قائنات به عنوان زعفران با کیفیت بی نظیر سخن می گویند.

خرید زعفران قائنات مورد استقبال چه کسانی است؟

خرید زعفران قائنات مورد استقبال چه کسانی است؟

زعفران قائنات محصولی است که خریداران آن طیف وسیعی از جمعیت داخل کشور و بازرگانان فعال در زمینه صادرات زعفران قائنات را شامل می شوند. زعفران منطقه قائنات خود از نظر کیفیت به گروه های مختلفی تقسیم می شود که زعفران نگین قائنات و زعفران سرگل قائنات از جمله مشهورترین آنها هستند. زعفران نگین قائنات به عنوان گران قیمت ترین نوع، دارای کلاله های تماما قرمز رنگی می باشد که قسمت خامه یا سفیدی آنها جدا شده است. از کلاله های زعفران نگین سالم و درشت به منظور صادرات استفاده می کنند. کلاله های شکسته نیز می توانند با قیمت پایین تری عرضه شوند.

زعفران سر گل قائنات نیز هر چند که در مقایسه با زعفران نگین، کیفیت پایین تری دارد اما کلاله های این نوع زعفران نیز دارای کمترین خامه هستند و در میان انواع دیگر زعفران محصولی مرغوب محسوب می شود. خریداران داخلی از خرید زعفران سرگل به سبب قیمت مناسب تر آن، بیشتر استقبال می کنند. در حقیقت صاحبان صنایع مختلف، هتل و رستوران داران و صاحبان آشپزخانه های عمومی خرید و استفاده از زعفران سرگل قائنات را از نر اقتصادی به صرفه تر می دانند. در تهیه یک غذا یا یک شیرینی با استفاده از زعفران چیزی که بیشتر مد نظر یک آشپز یا مشتری خریدار آن غذا است طعم و عطر زعفران در آن می باشد و لزومی به استفاده از زعفران دارای کلاله های سالم و درشت وجود ندارد. پس در این گونه مصارف بهتر است زعفران قائنات را از نوع سر گل آن خریداری نمایید.

زعفران قائنات تنها به منظور بهره مندی از عطر و رنگ و طعم آن خریداری نمی شود و بسیاری از افراد خرید این ادویه را به سبب مزایای سلامتی آن انجام می دهند. در طب سنتی و ایرانی در مورد مزایای سلامتی زعفران مطالب زیادی آورده شده است که این مزایا هم شامل سلامت جسمانی و هم شامل سلامت روانی افراد مصرف کننده طلای سرخ می شوند.

زعفران قائنات مثقالی چند؟ / خواص دارویی زعفران

معتبرترین فروشگاه زعفران قائنات

ما در فروشگاه اینترنتی زعفران قائنات، این محصول را با کیفیت و قیمت تضمینی در اوزان مختلف ارائه می کنیم. زعفران مورد ارائه ما به سبب تهیه مستقیم از مزارع زعفران منطقه قائنات دارای بالاترین کیفیت می باشد و به دلیل حذف دست واسطه های بازار به قیمت بسیار مناسب عرضه می شود. خریداران زعفران نگین و سرگل قائنات می توانند جهت خرید اینترنتی این محصول در اوزان مختلف به بخش فروشگاه وب سایت مجموعه ما مراجعه یا در صورت تمایل برای خرید حضوری زعفران به آدرس مجموعه ما واقع در شهرستان سرایان استان خراسان جنوبی (فروشگاه زعفران جاهد) مراجعه نمایند.

فروشگاه زعفران جاهد بهترین فروشگاه زعفران قائنات

فروشگاه زعفران جاهد بهترین فروشگاه زعفران قائنات

فروشگاه زعفران قائنات جاهد بستر خرید اینترنتی زعفران را برای مشتریان محترم این ادویه پرطرفدار فراهم نموده است. ثبت سفارش و پرداخت اینترنتی به هنگام خرید زعفران تا حد زیادی در زمان و هزینه خریداران صرفه جویی می کند. با خرید زعفران قائنات اصل به صورت اینترنتی دیگر نیازی به رفتن تا مراکز عرضه زعفران معتبر در استان خراسان ندارید و می توانید زعفران اصل قائنات را با کیفیت و قیمت تضمینی از داخل منزل یا محل کار خود خریداری کنید.

خرید زعفران قائنات اصل

به سبب استقبال از خرید ادویه زعفران جهت بهره مندی از خواص سلامتی آن و عطر و طعم و رنگ مطلوبی که به انواع غذاها می دهد، برخی افراد و مراکز غیر مجاز، اقدام به تولید توزیع زعفران تقلبی در بازار نموده اند. در این زمینه اولین توصیه ای که می توانیم به خریداران زعفران قائنات نماییم انجام خرید از مراکز معتبر عرضه کننده است. مراکز معتبر، اعتبار خود در بازار خرید و فروش زعفران را از ارائه محصول با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب بدست آورده اند و جهت خرید طلای سرخ اصل قابل اطمینان هستند.

ما در فروشگاه زعفران قائنات جاهد، پس از ثبت هر سفارش کد مرسوله را به خریدار ارسال می کنیم تا در هر زمان از مکان و موقعیت مرسوله خود اطلاع یابد. به سبب خرید مستقیم زعفران از کشاورز و عرضه مستقیم آن به مصرف کننده قیمت محصولات ما بسیار مناسب می باشد. خریداران زعفران اصل قائنات می توانند با مراجعه به وب سایت اینترنتی ما، در بخش فروشگاه انواع زعفران در بسته بندی ها و اوزان مختلف را مشاهده کرده و خریداری نمایند.

خرید زعفران قائنات اصل

معتبرترین فروشگاه زعفران قائنات جهت خرید زعفران نگین و سرگل ممتاز

زعفران نگین و سرگل قائنات از نظر کیفیت شهرتی جهانی دارند. در حالت کلی زعفران را از نظر کیفیت به انواع نگین، سرگل، دسته و پوشال تقسیم می کنند. این تقسیم بندی بیشتر بر اساس میزان خامه یا سفیدی در زعفران انجام می شود. زعفران نگین قائنات زعفرانی است که در آن درصد خامه به حدود صفر درصد می رسد در حالی که زعفران سر گل، دسته و پوشال به ترتیب می تواند دارای درصدهای مختلفی (از کمتر به بیشتر) از خامه یا سفیدی باشند. کلاله های کاملا قرمز و بدون خامه زعفران در صورتی که درشت و سالم باشند به عنوان محصول صادراتی سوا می شوند و قیمت بالاتری دارند.

به سبب گران قیمت بودن ادویه زعفران، خریداران این محصول به خصوص در مورد خرید اوزان بالای آن حساسیت ویژه ای نسبت به کیفیت و مرغوبیت زعفران نشان می دهند. در صورت تمایل به خرید زعفران اصل و مرغوب می توانید از خدمات ما در فروشگاه زعفران قائنات جهت خرید زعفران نگین و سرگل ممتاز استفاده نمایید. خریداران زعفران قائنات در داخل کشور طیف وسیعی از مصرف کنندگان هستند که به منظور مصارف خانگی یا مصرف در اماکن عرضه انواع مواد غذایی و نوشیدنی ها چون شیرینی سراها، رستوران ها، مراکز عرضه غذای خانگی، کافی شاپ ها، هتل ها و … اقدام به خرید زعفران می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *