خواص شگفت انگیز زعفران برای سلامتی / شربت زعفران / کاربردهای زعفران

/ / بلاگ

خواص شگفت انگیز زعفران

خواص زعفران

فروش زعفران قائنات به صورت آنلاین

زعفران طعم دهنده ای است که هیچ جایگزینی برای آن یافت نشده است. ادویه ای که غذاهایی که با آن طعم و رنگ می‌گیرند روز به روز در حال افزایش هستند. تولید کنندگان بسیاری به تولید و عرضه این محصول ارزشمند پرداخته و فروشگاه های فراوانی در سراسر کشورمان به فروش زعفران مبادرت می ورزند. مجموعه ما، فروش زعفران قائنات را به شیوه ای امروزی، به روز و ساده به برنامه کاری خود افزوده است و آن فروش زعفران از طریق تارنما و فروشگاه اینترنتی شرکت می باشد. این فروشگاه با سابقه ای درخشان و طولانی که در زمینه فروش و صادرات زعفران قائنات دارد، توانسته است در فروش غیر حضوری نیز رضایت و استقبال خریداران خود را به خوبی فراهم آورد.

آیا از خواص شگفت انگیز زعفران برای سلامتی آگاه هستید؟

خواص شگفت انگیز زعفران برای سلامتی

زعفران گیاهی غذایی و دارویی است و غیر از آنکه در صنایع غذایی مورد استفاده قرار گرفته و بسیار پرکاربرد می‌باشد، در داروسازی و طب سنتی نیز جایگاه بسیار ارزشمند و ویژه‌ای دارد. این گیاه ارزشمند به دلیل دارا بودن ویتامین‌های فراوان و مواد مغذی بسیار، در حفظ سلامتی بدن و تامین نیازهای آن نقش مهمی را ایفا می‌کند و به‌همین دلیل است که به آن لقب طلای سرخ را داده‌اند. در ادامه در ارتباط با برخی از خواص دارویی زعفران توضیح داده خواهد شد:

  • زعفران حاوی ویتامین‌های گروه B ازجمله B1,B2,B6 و همچنین دارای مقادیر فراوان ویتامین C می‌باشد.
  • ترمیم کننده سلول های بدن: زعفران به دلیل دارا بودن مقادیر فراوان پروتئین در ترمیم و بازسازی سلول‌های آسیب‌دیده در بدن بسیار موثر است.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن: زعفران به دلیل دارا بودن ویتامین C، در تقویت دستگاه ایمنی بدن بسیار مؤثر است و سبب می‌شود که بدن در مواجه با عوامل باکتریایی و ویروسی، مقاومت خوبی از خود نشان دهد،  از طرف دیگر زعفران به دلیل تخریب رادیکال‌های آزاد، از بروز بسیاری از سرطان‌ها جلوگیری کرده و در درمان برخی از آنها نیز بی‌تاثیر نبوده و بسیار مفید است.
خواص شگفت انگیز زعفران برای سلامتی / شربت زعفران / کاربردهای زعفران

مصرف شربت زعفران و تاثیر آن بر تقویت سیستم ایمنی بدن

شربت زعفران و تاثیر آن بر تقویت سیستم ایمنی بدن

  • سلامتی ریه با زعفران: ریه عضو بسیار حساسی در بدن است و بافت بسیار آسیب پذیری دارد. زعفران تاثیر بسیار فوق‌العاده‌ای بر سلامتی و حفاظت از سلول‌های ریه داشته و بافت آسیب دیده آن را به‌سرعت بازسازی می‌کند. برای درمان بیماری‌های ریوی مانند کرونا، حساسیت‌های ریوی، برونشیت و حتی برای تنگی نفس از زعفران استفاده می‌شود.
  • کاهش کلسترول: مصرف زعفران به صورت روزانه، تا حد زیادی در پایین آوردن کلسترول بدن موثر است. افزایش کلسترول در بدن عوارض بسیار زیادی داشته تا حدی که در افراد مستعد به کلسترول بالا احتمال وقوع بیماری‌های قلبی و دیابت بسیار بالاست.
  • خواص زعفران برای پیشگیری از کم‌خونی: زعفران به دلیل دارا بودن مقادیر فراوان آهن، برای درمان کم‌خونی‌های ناشی از فقر آهن بسیار موثر است. کم‌خونی بیماری‌ است که به‌مرور زمان بدن را فرسوده کرده و دچار خستگی و ضعف شدید می‌کند. زعفران به دلیل آهن فراوانی که دارا می باشد، می‌تواند از افراد در برابر ابتلا به کم‌خونی جلوگیری کنند.
  • تاثیر زعفران بر تقویت بینایی: زعفران به تولید و بازسازی سلول‌هایی حسی در داخل چشم کمک بسیاری می‌کند، بنابراین از بروز بیماری‌های چشم جلوگیری کرده و در خون‌رسانی به شبکیه نقش مهمی را ایفا می کند.
  • زعفران و جلوگیری از دیابت و درمان آن: زعفران می‌تواند در حفظ سلامت پانکراس بسیار موثر باشد. پانکراس وظیفه تولید انسولین را در بدن برعهده دارد، بنابراین مصرف آن در بهبود افراد دیابتی و در پیشگیری از ابتلا به دیابت در افراد سالم تاثیر مستقیمی دارد.
  • تاثیر زعفران در تقویت قوای جنسی: زعفران بر تقویت قوای جنسی و رفع ناتوانی‌های آن در زنان و مردان بسیار موثر بوده و مصرف مداوم آن در برنامه غذایی و به‌صورت دم‌کرده و یا شربت می‌تواند در بهبود این افراد اثرگذار باشد.

زعفران بینایی را دو برابر می کند

فروش غیر حضوری زعفران قائنات بدون واسطه

هر چه از خواص زعفران بگوییم کم گفته‌ایم. این گیاه معطر علاوه‌برآن که جای ادویه‌های بسیاری را پر می‌کند، در حفظ سلامتی بدن و رساندن ویتامین‌های لازم به آن نیز بسیار مؤثر است. همه این موارد  لزوم استفاده از این گل معطر را در هر خانه نمایان می سازد. مجموعه ما با فروش زعفران قائنات مرغوب، ممتاز و با ارزش به صورت غیرحضوری، در نظر دارد که بدون آنکه شما را درگیر بعد مسافت کند، بهترین زعفران را در اختیار شما قرار دهد.فروش زعفران قائنات از طریق وب‌سایت ما انجام‌گرفته و کلیه محصولات ما در این تارنما به نمایش گذاشته شده‌است. تنها کافی ا‌ست به سایت ما سر زده و محصول مورد نظر را انتخاب کرده و خرید خود را به‌صورت آنلاین انجام دهید فروش زعفران در بسیاری از فروشگاه ها انجام می گیرد اما خرید آن بایستی تنها از فروشگاه‌های باسابقه و باتجربه انجام پذیرد تا محصولی مطمئن و اصل در دست خریداران قرار داده شود. بنابراین برای آنکه بتوانید تجربه خریدی مطمئن، لذت‌بخش، بدون واسطه و با قیمتی باور نکردنی را داشته باشید، می توانید به ما اعتماد کنید. فروش زعفران قائنات اصل و ممتاز وظیفه ما و داشتن خریدی مطمئن حق شماست

خرید زعفران قائنات به قیمت عمده

زعفران ادویه مهم و ضروری و در عین حال پرکاربرد در هر خانه ای می باشد. خرید زعفران اصل که دارای عطر و طعم بی نظیری باشد، آرزوی هر خریداری است. اعتماد به همه تولید کنندگان و فروشندگان امکان پذیر نبوده و متاسفانه همه آنها نیز زعفرانی مرغوب و اصل به فروش نمی رسانند. اگر به دنبال راهی برای خرید زعفران قائنات به قیمت عمده هستید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که به مجموعه ما اعتماد کرده و این خرید را با ما تجربه کنید. مجموعه ما، با سابقه ای درخشان و طولانی در زمینه فروش و صادرات زعفران قائنات، توانسته است امکان خرید زعفران قائنات بی‌نظیر و اصل را از طریق تارنمای خود و به صورت آنلاین برای کلیه خریداران در سراسر کشور فراهم آورد.

از کاربردهای زعفران چه می دانید؟

زعفران این ادویه بسیار خوش عطر و طعم و بسیار پرکاربرد، در خیلی از بخش ها پرکاربرد بوده و جای پای خود را باقی گذاشته‌است. شاید تا به حال فکر می‌کردید که از زعفران فقط در تهیه مواد غذایی استفاده می‌شود، درحالی‌که از این گل معطر به غیر از آن که در صنعت غذایی استفاده می شود، کاربردهای دیگری نیز می توان برشمرد. از زعفران در سه بخش زیر به عنوان ماده اولیه بسیار مهم استفاده می‌شود:

  • زعفران و خاصیت دارویی: از خواص دارویی گیاه زعفران هرچه بگوییم کم است اما سعی داریم در ادامه به طور مختصر به اثرات درمانی که این گیاه بینظیر بر سلامتی دارد اشاره کنیم:
  • تقویت‌کننده معده و کمک به هضم غذا در افرادی که دچار مشکلات معده و گوارش هستند و رفع مشکل نفخ معده
  • مسکن دردهای دهان و لثه
  •  خاصیت ضدسرطانی داشته و با تخریب رادیکال‌های آزاد از پیشروی و ابتلا به بیماری سرطان جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که در برخی از آزمایشاتی که بر روی حیوانات آزمایشگاهی انجام گرفته‌است، در زعفران خاصیت درمان بعضی از سرطان‌ها نیز دیده شده‌است.
خواص شگفت انگیز زعفران برای سلامتی / شربت زعفران / کاربردهای زعفران

کاربرد زعفران در تولید لوازم آرایشی

  • زعفران شادی‌آفرین و فرح بخش بوده و باعث آرامش اعصاب و رفع دردهای عصبی شده و کم‌خوابی را از بین می‌برد.
  •  اثر زعفران بر روی افزایش حافظه و کمک به تمرکز و پیشگیری از آلزایمر و پارکینسون
  • زعفران داروی بسیار خوبی برای درمان کم‌خونی و فشار خون بوده و همچنین از گرفتگی عروق و بیماری های قلبی پیشگیری می کند.
  •  زعفران با افزایش خون‌رسانی به شبکیه، بسیاری از مشکلاتی که مربوط به این بخش از چشم بوده و غیر قابل‌ درمان می باشد را برطرف کرده و در بسیاری از موارد، اختلالات مربوط به لکه زرد چشم که در اثر کهولت سن به وجود می‌آید، را نیز درمان می‌کند.
  • کاربرد زعفران در مواد غذایی: از زعفران در تهیه بسیاری از غذاها، دسر و شیرینی و نوشیدنی و دمنوش ها استفاده می شود. استفاده از زعفران در تهیه مواد غذایی، از گذشته متداول بوده و روزبه‌روز به طرفداران آن افزوده شده است. رنگ و طعم زعفران باعث اشتها آوری می‌شود. در تهیه بسیاری از شیرینی‌جات، شربت‌ها، شهدها و نوشابه‌ها زعفران به کار برده می‌شود. در پخت‌وپز انواع غذاها، در صنایع لبنی در تهیه بستنی، کره و برخی از پنیرها، در نوشیدنی‌های مختلف از جمله در نوشابه‌ها، نوشابه‌های انرژی‌زا، شهدها، چای زعفران و دمنوش و در پخت انواع کیک و تهیه انواع ژله، شکلات و آب‌نبات از طعم و رنگ زعفران به فراوانی استفاده می‌شود.
  • زعفران و کاربردهای شیمیایی و صنعتی: زعفران به دلیل رنگ بی‌نظیری که دارد در صنایع نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در جایی‌که استفاده از رنگ‌های شیمیایی مجاز نبوده و ممکن است مضراتی داشته باشد، زعفران و رنگ دهی آن کارگشا خواهد بود. از جمله این کاربردها می توان به تهیه لوازم آرایشی، تولید عطر و مواد معطری که در لوازم آرایشی به‌کارگرفته می‌شود اشاره کرد. از این گیاه پرکاربرد در رنگ کردن پارچه‌ها نیز استفاده می شود. زعفران در صنعت تولید فرش نیز اثری از خود به جای گذاشته است. در تولید فرش‌هایی که با رنگ طبیعی تولید شده و از ابریشم هستند، زعفران را برای رنگ کردن الیاف اولیه به کار می گیرند.

خرید زعفران قائنات مرغوب ارزان

خرید زعفران قائنات از فروشنده مطمئن و با سابقه، ریسک خرید شما را پایین می آورد. زعفران به دلیل ارزش بالایی که دارد، دست متقلبین را باز گذاشته است. بنابراین برای خرید به فروشنده های بزرگ و با تجربه مراجعه کنید. مجموعه ما، به عنوان فروشگاه زعفران قائنات، امکان خرید زعفران اصل و ممتاز را برای خریداران فراهم آورده و این اطمینان را به شما می دهد که با حذف واسطه ها و به صورت مستقیم و با قیمت عمده، زعفران قائنات مرغوبی را در اختیار شما قرار دهد. خریداران با خرید زعفران به صورت آنلاین، سفارشات خود را در اسرع وقت و به ساده ترین شیوه ممکن و با حفظ مرغوبیت محصول و بسته بندی استاندارد، دریافت خواهند کرد.

فروشگاه زعفران قائنات با مناسب ترین قیمت

زعفران از جمله ادویه های پر‌طرفدار و بسیار پرکاربرد در پخت و پز بوده و وجود آن تاثیر بسزایی در طعم و رنگ غذا دارد. تولید کنندگان بسیاری به تولید و عرضه این محصول ارزشمند پرداخته و فروشگاه های فراوانی در سراسر کشورمان به فروش آن مبادرت می ورزند. مجموعه ما، فروشگاه زعفران قائنات بوده و با سابقه ای درخشان و طولانی در زمینه فروش و صادرات زعفران قائنات، توانسته است امکان فروش این محصول بی‌نظیر را از طریق تارنمای خود و به صورت آنلاین در سراسر کشور فراهم آورد.

انواع زعفران ها چه مشخصه های بارزی دارند؟

زعفران به واسطه پرچمی که از گل آن به دست می‌آید، شناخته و معرفی شده و به فروش می‌رسد. با توجه به مقداری از این پرچم که مورد استفاده قرار می‌گیرد، این ادویه‌ی پرکاربرد را در پنج دسته طبقه‌بندی می‌کنند: نگین، سرگل، پوشال، دختر پیچ و سفیدی یا خامه زعفران.

هر یک از این نوع زعفران ها دارای خصوصیات بارزی هستند که با دانستن آن‌ها انتخاب برای خریداران آگاهانه تر می‌شود. در ادامه به بررسی این ویژگی های منحصر به فرد خواهیم پرداخت:

  • زعفران سرگل: قسمتی از پرچم گل زعفران است که سه شاخ آن کاملاً از هم جدا بوده و قرمز می‌باشد. این نوع زعفران دارای مشخصه‌های بارزی به شرح زیر است:
  • پر کلاله ها کاملاً از یکدیگر جدا شده و به‌هم‌پیوسته نیستند.
  • این نوع زعفران کاملاً قرمز بوده و از سفیدی خامه و زردی پرچم در آن چیزی باقی نمانده‌است.
  • از لحاظ ظاهری بسیار خوشرنگ و زیبا می باشد.
  • رشته‌های آن کاملاً ضخیم هستند.
  •  میزان دو ماده معدنی کروسین و سافرانال در این نوع زعفران بسیار بالاست.
  •  این نوع زعفران از گرانترین و پرطرفدارترین نوع بوده و به کشورهای دیگر صادرات شده و در تهیه انواع غذا، دسر و بستنی بیش از سایرین مورد استفاده قرار می‌گیرد.
خواص شگفت انگیز زعفران برای سلامتی / شربت زعفران / کاربردهای زعفران

معرفی انواع زعفران با توجه به شکل ظاهری آن

  • زعفران پوشال: در این نوع زعفران، علاوه‌بر قرمزی پرچم، مقداری از زردی آن نیز باقی می‌ماند و به دلیل شباهت آن به پوشال، این نام را بر روی آن نهاده اند. این نوع زعفران به دلیل این‌که مقدار دیگری از پرچم گل را با خود به‌همراه دارد، احتمال اصل و خالص بودن آن بیشتر بوده و تقلب در آن کمتر صورت می گیرد، به‌همین دلیل خیلی از افراد این زعفران را برای خرید انتخاب می کنند. ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد زعفران پوشال بدین شرح است:
  • انتهای کلاله آن کمی سفیدی دارد.
  • فر خورده‌است و صاف نمی‌باشد.
  • خوش‌رنگ بوده و به دلیل آنکه طول پرچم در آن بیشتر است رنگ دهی بهتری دارد.
  • زعفران دختر پیچ: این نوع زعفران در واقع اصلی‌ترین، پایه ای ترین و کامل‌ترین پرچم را در میان انواع زعفران به خود اختصاص داده و شامل قسمت‌های قرمز و زرد رنگ و خامه سفید رنگ پرچم گل است.. این زعفران نیز دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی از جمله موارد زیر می باشد:
  • انتهای کلاله آن سفیدی زیادی دارد.
  •  صاف نبوده و فر خوردگی زیادی دارد.
  •  زعفران کاملاً کلاف می‌باشد.
  •  خوش‌رنگ و خوش‌طعم بوده و ارتفاع آن بسیار زیاد است.

فروش زعفران قائنات مرغوب ارزان

فاکتور های بسیاری در تعیین قیمت زعفران موثر هستند، تهیه این ادویه پرکاربرد و با ارزش از تولید کنندگان و مراکز فروش معتبر و با سابقه، امکان خریدی مطمئن تر را برای شما فراهم می آورد. تشخیص اصل یا تقلبی بودن این محصول کار هر کسی نبوده و به سادگی امکان پذیر نمی باشد.

مجموعه ما، با به عنوان فروشگاه زعفران قائنات، با فروش زعفران مرغوب و ممتاز، این اطمینان را به شما می دهد که بدون داشتن تجربه و شناخت از زعفران اصل، خریدتان را با خیالی آسوده و قیمتی بسیار مناسب به انجام برسانید.. این مجموعه با فروش زعفران قائنات ارزان قیمت و در بسته بندی های مناسب در خدمت شماست. تیم با تجربه مجموعه ما، سفارشاتی را که به صورت آنلاین و از طریق تارنمای شرکت از سراسر کشور ثبت شده است، در اسرع وقت و به ساده ترین شیوه ممکن و با حفظ مرغوبیت محصول و بسته بندی استاندارد، برای خریداران ارسال می کنند.

زعفران قائنات بی نظیر در کیفیت

از جمله ادویه های بسیار معطر، گران قیمت و مورد پسند همه مردم، زعفران می باشد، زعفران قائنات در این میان به دلیل کیفیت عطر و طعم و رنگ بیش از سایر زعفران ها محبوبیت و ارزش یافته است. این محصول ارزشمند با برندها و با اشکال و نام های متنوعی به بازار وارد شده است، لازم به ذکر است که همه این زعفران‌ها مرغوب نمی باشند و به همه این برندها و نام های تجاری نمی توان اعتماد کرد. مجموعه ما، با داشتن سابقه ای درخشان و طولانی در زمینه فروش و صادرات زعفران، امکان فروش زعفران قائنات اصل و با کیفیت خود را به صورت آنلاین در سراسر کشور فراهم نموده است.

انواع زعفران و مشخصات آن ها

زعفرانی که در دسترس مردم قرار گرفته و در پخت غذا، شیرینی، دسر و … مورد استفاده قرار می‌گیرد، انواع مختلفی دارد که شاید کمتر کسی از آن مطلع باشد. به دلیل همین بی اطلاعی، افراد دچار مشکلات زیادی در هنگام خرید می‌شوند. پرچم گل زعفران است که به عنوان ادویه با ارزش مورد مصرف قرار می گیرد. هر پرچم زعفران از دو بخش تشکیل شده‌است که با توجه به آن که چه بخش هایی از این پرچم عرضه می گردد، تقسیم بندی انواع زعفران انجام می گیرد. قسمت قرمز رنگ پرچم کلاله نام دارد و قسمت سفید رنگ آن خامه نامیده می شود. در این بخش در نظر داریم که به معرفی انواع زعفران و مشخصاتی که هر کدام دارند بپردازیم:

  • زعفران دسته یا دختر پیچ: در این زعفران قسمت قرمز و زردرنگ زعفران بدون این‌که سه‌شاخه پرچم از هم جدا شده باشند، به‌صورت کامل و با هم عرضه می گردد. در این نوع زعفران، پرچم دست‌نخورده است و به‌صورت کامل از گل جدا شده‌ است. در این نوع زعفران قسمت سفید رنگ یا خامه زعفران جدا نشده و همراه با بخش قرمز رنگ آن به فروش می‌رسد.
خواص شگفت انگیز زعفران برای سلامتی / شربت زعفران / کاربردهای زعفران

ساختار پرچم گل زعفران و معرفی انواع آن

  • زعفران پوشال: در این زعفران قسمت سفید رنگ که همان خامه زعفران است از زیر گل جدا می‌شود و در واقع کلاله و مقداری از زردی انتهای آن باقی می‌ماند این قرمزی با مقداری زردی همانند پوشال است و به‌خاطر همین به این زعفران، پوشال گفته می‌شود.
  • زعفران سرگل: پرمصرف‌ترین، متداول‌ترین و گران‌ترین نوع زعفران،زعفران سرگل می باشد. در این نوع زعفران، قسمت خامه و زردی ادامه آن به طور کامل از پرچم گل جدا شده و فقط قرمزی آن باقی می‌ماند. این نوع زعفران به خارج از کشور صادر شده، بسیار پرطرف‌دار بوده و در واقع آن‌چیزی که عوام به‌عنوان زعفران می‌شناسند همین سر گل می باشد. به این نوع زعفران، زعفران تمام قرمز نیز گفته می‌شود.
  • زعفران نگین: این زعفران رنگ دهی خیلی زیادی داشته و بسیار معطر است. در این نوع زعفران سه رشته کلاله کاملاً به‌هم متصل هستند اما برعکس زعفران سرگل، بسیار صاف و بدون شکستگی می‌باشند. این نوع زعفران به دو دسته سوپر نگین و شبه نگین تقسیم می‌شود.
  • زعفران سفید: زمانی‌که قسمت قرمزی زعفران جدا می‌شود، قسمت خامه سفید و مقداری از زردی آن باقی می‌ماند در واقع آن مقدار از پرچم که از زعفران تمام قرمز باقی می‌ماند، زعفران کنج یا سفید است. از این قسمت زعفران در دم کردن چای و در طبخ برخی از غذاها به‌منظور رنگ دهی استفاده می‌شود. عطر و طعم زعفران را ندارد اما به غذا کمی رنگ و طعم می‌بخشد.
خواص شگفت انگیز زعفران برای سلامتی / شربت زعفران / کاربردهای زعفران

زعفران پوشال

زعفران قائنات اعلا و درجه یک با قیمت مناسب

با توجه به توضیحات داده شده، تهیه این ادویه پرکاربرد و با ارزش از تولید کنندگان و مراکز فروش معتبر و با سابقه، امکان خریدی مطمئن تر را فراهم می سازد. تشخیص اصل یا تقلبی بودن این محصول کار هر کسی نبوده و به سادگی امکان پذیر نمی باشد.

مجموعه ما به عنوان عرضه کننده زعفران قائنات مرغوب و ممتاز، این اطمینان را به شما می دهد که بدون داشتن تجربه و شناخت از زعفران اصیل، خریدتان را با خیالی آسوده و قیمتی بسیار مناسب انجام دهید. این مجموعه فروش زعفران را به صورت آنلاین و از طریق تارنمای شرکت انجام داده و زعفران قائنات ارزان را در اسرع وقت و به ساده ترین شیوه ممکن و با حفظ مرغوبیت محصول و بسته بندی مناسب، برای خریداران ارسال می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *