پرچم و ریشه زعفران چه خواص و مصارفی دارند؟

/ / بلاگ
ریشه زعفران

پرچم و ریشه زعفران از دیگر اجزای گیاه زعفران هستند که کمتر کسی از آنها مطلع است. در این مطلب قصد داریم از خواص و مصارفی که پرچم و ریشه زعفران دارند صحبت کنیم.

مطلع باشید منظور ما از ریشه زعفران، انتهای کلاله است نه ریشه گیاه که زیر خاک قرار دارد. به ریشه زعفران خامه هم می گویند. در هنگام پَر کردن زعفران، قسمت انتهای کلاله روی هم انباشته می شود و در اصطلاح دختر پیچ می شود.

همانطور که می دانید زعفران حاوی عناصر شیمیایی مثل کروسین، پیکروسین و سافرانال است. این عناصر کمک می کنند زعفران یک چاشنی خوب باشد. زعفران به عنوان گرانترین ادویه جهان بین همه مشهور است و یکی از پر زحمت ترین محصولات جهت آماده سازی می باشد.

مردم بیشتر کلاله زعفران را می شناسند و مورد استفاده قرار می دهند اما اجزای دیگر گیاه زعفران مانند گلبرگ ، پرچم و ریشه زعفران نیز ویژگی و مصارف خود را دارد که با آنها آشنا می شویم.

قبل از مطالعه ، از شما دعوت می شود از فروشگاه زعفران ما بازدید و با محصولات اصلی و با کیفیت زعفران قائنات اصل آشنا شوید.

کاربردهای ریشه زعفران چیست؟

زعفران قرمز رنگ است و هر چه به سمت ریشه پیش برویم این رنگ کمتر شده و به زردی خواهیم رسید. ریشه زعفران که به آن خامه زعفران نیز می گویند زیر خاک نیست و منظور قسمت زرد رنگ و انتهای کلاله زعفران است.

اجزای گیاه زعفران تشکیل شده از 6 گلبرگ با رنگ بنفش ، 3 پرجم با رنگ زرد و 3 نخ قرمز رنگ زعفران می باشد. اگر چیدن زعفران از قسمت ریشه باشد به آن دختر پیچ یا زعفران دسته می گویند. بعضی از افراد سود جو با جدا کردن ریشه و سپس اضافه کردن رنگ به آن ، اقدام به فروش با عنوان زعفران می کنند. بهتر است شناخت زعفران تقلبی از اصلی را فرا بگیرید.

ریشه زعفران چه خواصی دارد؟

خواص اصلی و متمرکز زعفران مربوط به کلاله آن است. اما خامه زعفران نیز مقداری از این خواص را دارد و قیمت پایین آن ، توجیح کننده استفاده از آن است. دلیل کمرنگ بودن ریشه ، نبود عنصر کروسین است که عامل رنگ دهی زعفران است. نبود این عنصر موارد استفاده و خواص این نوع زعفران برای درمان های خاص مانند بهبود بیماری‌های مربوط به چشم، آلزایمر و تقویت حافظه و همچنین درمان دیابترا بی استفاده می کند. اما در بهبود خلق و خو و درمان افسردگی، رفع بوی نامطبوع دهان، شادی آور و رفع خستگی، بهبود پوست، تقویت نیروی جنسی، تقویت عملکرد کبد و قلب کاربرد دارد.

از دیگر خواص ریشه زعفران می توان به ویتامینهای موجود مانند : B1 ،B2 ،B6 و C، و آهن، منگنز و کلسیم اشاره کرد.

از ریشه زعفران می توانید در مواردی که به رنگ زعفران نیازی ندارید و بیشتر به عطر و طعم زعفران نیاز دارید استفاده کنید و قیمت آن کمتر است. استفاده از خامه زعفران در چای یکی از کاربردهای زعفران بدون رنگ است که بسیار پیشنهاد می شود.

پرچم زعفران چه خواصی دارد؟

پرچم زعفران یا همان سه شاخه زرد رنگ داخل گل، عطر و بوی مشابه زعفران را دارند و این نزدیکی آنها به کلاله زعفران باعث به وجود آمدن این ویژگی پرچم زعفران شده است. از ویژگی های پرچم زعفران می توان به ماده کروستین خواص آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد که ضد سرطان است.

قیمت ریشه زعفران چقدر است؟

قیمت ریشه زعفران بین 1200000 تومان تا 1400000 تومان در چرخش است. البته شما می توانید از فروشگاه جاهد قیمت روز و دقیق آن را بپرسید. فراموش نکنید ریشه زعفران نیز مانند کلاله قرمز رنگ ، خواص و کاربردهای زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *