فواید زعفران برای سلامتی

/ / بلاگ
فواید زعفران برای سلامتی

فواید زعفران برای سلامتی

ما قصد داریم درباره فواید زعفران برای سلامتی که در ارتباط با محصولات ما هست و فکر میکنیم برای شما مفید واقع میشود را در اینجا قرار دهیم. امیدوارم این موارد به شما کمک کند و خرید بهتری از محصولات فروشگاه ما را برای شما به همراه بیاورد.

زعفران چیست؟

زعفران گرانترین ادویه در جهان است که دلیل قیمت بالای آن روش برداشت و تولید آن میباشد. نام دیگر زعفران کرکوس ساتیوس است و منشا اصلی این ادویه گرانبها یونان میباشد که به دلیل خواص فراوانی که دارد بسیار مورد احترام نیز بود.

از زعفران برای افزایش میل جنسی، تقویت حافظه و دستیابی به خلق و خوی آرام استفاده میکنند. ما میخواهیم در این مقاله 11 فایده چشمگیر زعفران را با شما درمیان بگذاریم

فواید زعفران برای سلامتی

قیمت زعفران امروز
قیمت زعفران امروز

1. زعفران یک آنتی اکسیدان است

زعفران حاوی انواع چشمگیری از ترکیبات گیاهی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند. مولکول هایی که از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می کنند. آنتی اکسیدان های قابل توجه زعفران شامل کروسین ، کروستین ، سافرانال و کامفرول است که قرمزی رنگ زعفران به خاطر کروسین و کروستین میباشد که دارای رنگدانه های کارتنوئیدی هستند که هر دو ترکیب ممکن است دارای خواص ضد افسردگی باشند و از سلول های مغزی در برابر آسیب های جدی محافظت میکنن. التهاب را بهبود میبخشند و باعث کاهش اشتها میشوند و به کاهش وزن کمک میکنند.

طعم و عطر متمایز در زعفران به خاطر وجود سانفرال در آن است که آن هم در تقویت حافظه و توانایی، بهبود خلق و خو و محافظت از مغز در برابر استرس اکسیداتیو کمک میکند.

درنهایت در گلبرگ های گل زعفران کمپپرول است که این ترکیب خواص ضد سرطانی، کاهش التهاب و ضد افسردگی میباشد.

2. زعفران سرشار از ترکیبات گیاهی میباشد که روحیه را شاداب و علائم افسردگی را درمان میکند

از آنجایی که زعفران دارای رنگی متمایز است و به روشن شدن روحیه بسیار کمک میکند به آن لقب ادویه آفتابی را داده اند.
با تحقیقاتی که در مورد زعفران انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که زعفران به اندازه داروهای ضد افسردگی بر درمان افسردگی های خفیف موثر بوده است و همچنین افرادی که از آن استفاده کرده اند عوارض جانبی کمتری را نیز تجربه کرده اند. همین طور که این یافته ها در مورد زعفران بسیار امیدوارکننده است اما مطالعات بیشتری لازم است تا زعفران را به عنوان درمان افسردگی و قطعی اعلام کرد ولی همچنان توصیه ای عالی میباشد.

3. ممکن است زعفران دارای خواص ضد سرطان باشد

زعفران سرشار از آنتی اکسیدان است که به خنثی سازی رادیکال های آزاد مضر کمک می کند. آسیب رادیکال های آزاد با بیماری های مزمن مانند سرطان مرتبط است .

در مطالعات آزمایشگاهی ، نشان داده شده است که زعفران و ترکیبات آن به طور انتخابی سلول های سرطانی روده را می کشند یا رشد آنها را متوقف می کند ، در حالی که سلول های طبیعی را بدون آسیب می گذارد

این تأثیر همچنین در مورد پوست ، مغز استخوان ، پروستات ، ریه ، سینه ، دهانه رحم و چندین سلول سرطانی دیگر صدق می کند علاوه بر این ، مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که کروسین-آنتی اکسیدان اصلی زعفران ممکن است سلول های سرطانی را نسبت به داروهای شیمی درمانی حساس تر کند در حالی که این یافته ها از مطالعات آزمایشگاهی امیدوار کننده است ، اثرات ضد سرطانی زعفران در انسان به طور ضعیفی مورد مطالعه قرار گرفته است و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

4. ممکن است علائم PMS را کاهش دهد

(PMS)سندرم پیش از قاعدگی میباشد و اصطلاحی است که علائم جسمی ، احساسی و روانی را نشان می دهد که قبل از شروع قاعدگی رخ می دهد. مطالعات نشان می دهد که زعفران ممکن است به درمان آن کمک کند. در زنان 20 تا 45 ساله ، مصرف 30 میلی گرم زعفران در مقایسه با داروهای دیگر در درمان علائم PMS مانند تحریک پذیری ، سردرد و درد موثر میباشد.

مطالعه دیگری نشان داد که بوییدن زعفران به مدت 20 دقیقه به کاهش علائم PMS مانند اضطراب و کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول کمک می کند پس به نظر می رسد خوردن و بوییدن زعفران به درمان علائم PMS کمک می کند ، مانند تحریک پذیری ، سردرد ، درد و اضطراب.

5. میتواند به عنوان یک آفرودیزیاک یا افزاینده میل جنسی عمل کند

آفرودیزیاک ها غذاها یا مکمل هایی هستند که به افزایش میل جنسی شما کمک می کنند. مطالعات نشان داده است که زعفران ممکن است دارای خواص آفرودیزیاک باشد به ویژه در افرادی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند.

به عنوان مثال، مصرف 30 میلی گرم زعفران روزانه در طی چهار هفته به طور قابل توجهی عملکرد نعوظ را نسبت به دارونما در مردان مبتلا به اختلال نعوظ مرتبط با داروهای ضد افسردگی بهبود میبخشد.

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل مطالعات نشان داده که مصرف زعفران به طور قابل توجهی عملکرد نعوظ، میل جنسی و رضایت کلی را بهبود می بخشد اما ویژگی های منی را بهبود نمی بخشد.

در زنانی که به دلیل مصرف داروهای ضدافسردگی میل جنسی کمی دارند ، روزانه 30 میلی گرم زعفران در مقایسه با دارونما باعث کاهش درد ناشی از رابطه جنسی و افزایش میل جنسی و روانکاری می شود.

6. اشتها را کاهش میدهد و به کاهش وزن کمک میکند

خوردن میان وعده یک عادت رایج است که ممکن است شما را در خطر افزایش وزن ناخواسته قرار دهد. بر اساس تحقیقات، زعفران ممکن است با کاهش اشتها از خوردن تنقلات جلوگیری کند و اشتهای کاذب را از بین ببرد. در یک مطالعه هشت هفته‌ای، زنانی که از مکمل‌های زعفران استفاده می‌کردند، به طور قابل‌توجهی احساس سیری بیشتری می‌کردند، و کمتر میان وعده‌ها می‌خوردند و به طور قابل‌توجهی وزن خود را کاهش می‌دادند در یک تحقیق هشت هفته ای دیگر ، مصرف مکمل عصاره زعفران به میزان قابل توجهی اشتها ، شاخص توده بدن (BMI) ، دور کمر و کل توده چربی را کاهش دادبا این حال، دانشمندان مطمئن نیستند که زعفران چگونه اشتها را کاهش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.

یک نظریه این است که زعفران خلق و خوی شما را بالا می برد، که به نوبه خود میل شما را به میان وعده کاهش می دهد.


زعفران با سایر فواید سلامتی مرتبط است که هنوز به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است:
ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد
ومطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که خواص آنتی اکسیدانی زعفران ممکن است باعث کاهش کلسترول خون و جلوگیری از بسته شدن رگ های خونی و شریان ها شود
حساسیت به انسولین همانطور که در مطالعات آزمایشگاهی و موشهای مبتلا به دیابت مشاهده شد زعفران ممکن است باعث کاهش قند خون شودو حساسیت به انسولین را افزایش دهد
ممکن است بینایی را در بزرگسالان بهبود بخشد با دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD): زعفران ظاهر می شود
برای بهبود بینایی در بزرگسالان مبتلا به AMD و محافظت در برابر رادیکال های آزاد
ممکن است حافظه را در بزرگسالان مبتلا به آلزایمر تقویت کند
خلاصه زعفران
با چندین مزیت بالقوه دیگر برای سلامتی، مانند بهبود و خطر بیماری قلبی، سطح قند خون، بینایی و حافظه.
با این حال، مطالعات بیشتری برای نتیجه گیری کامل لازم است.
نتیجه گیریبه راحتی می توانید زعفران را به رژیم غذایی خود اضافه کنید در دوزهای کوچک ، زعفران طعم و عطر ظریفی دارد و به خوبی با غذاهای خوش طعم مانند انواع خورشت ها ، دسرها ، نوشیدنی ها، کباب ها و سایر غذاهای برنجی ترکیب می شود.

بهترین راه برای بالا بردن طعم منحصر به فرد زعفران، خیس کردن آنها در آب داغ اما نه جوش است.

برای دستیابی به طعم عمیق تر و غنی تر، پودر زعفران و یا مایع شده آن را به دستور غذای خود اضافه کنید.

شما میتوانید زعفران را از هر کجای ایران و هرساعت از شبانه روز به راحتی از فروشگاه ما تهیه کنید و می توان

بهتر است زعفران را به صورت پودر شده تهیه نکنید ، زیرا به شما تطبیق پذیری بیشتری می دهند و احتمال تقلب در آنها کمتر است.
6‌ اگرچه زعفران گران‌ترین ادویه در جهان است، اما مقدار کمی از آن کمک زیادی به شما می‌کند و اغلب در دستور العمل‌های خود به بیش از یک قاشق کوچک چایخوری نیاز ندارید.

در واقع، استفاده بیش از حد زعفران می‌تواند طعم دارویی فوق‌العاده‌ای به دستور پخت شما بدهد.

خلاصه زعفران دارای طعم و عطر ظریفی است که می توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

زعفران به راحتی با هر غذایی سازگار میشود، زعفران به طور کلی بی خطر است و عوارض جانبی کمی دارد. در مقادیر استاندارد پخت و پز، به نظر نمی رسد زعفران اثرات نامطلوبی در انسان ایجاد کند.

به عنوان یک مکمل غذایی، افراد می توانند با خیال راحت تا 1.5 گرم زعفران در روز مصرف کنند. با این حال، نشان داده شده است که تنها 30 میلی گرم زعفران در روز برای بهره مندی از مزایای سلامتی آن کافی است از سوی دیگر، دوزهای بالای 5 گرم یا بیشتر می تواند اثرات سمی داشته باشد. زنان باردار باید از دوزهای زیاد اجتناب کنند ، زیرا ممکن است باعث سقط جنین شود مانند هر مکمل دیگر، قبل از مصرف زعفران به شکل مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

اگر زعفران خیلی ارزان به نظر می رسد، بهتر است از خرید آن اجتناب کنید. خلاصه در در دوزهای معمولی، زعفران به طور کلی بی خطر است و عوارض جانبی کمی دارد.

حتما زعفران را از یک برند یا فروشگاه زعفران معتبر خریداری کنید تا از خرید آن اطمینان داشته باشید رزعفران یک ادویه قوی و سرشار از آنتی اکسیدان است. این دارو با مزایای سلامتی مانند بهبود خلق و خو ، میل جنسی و عملکرد جنسی و همچنین کاهش علائم PMS و افزایش وزن مرتبط است.

بهترین از همه، این است که به طور کلی برای اکثر مردم بی خطر است و به راحتی به رژیم غذایی شما اضافه می شود. سعی کنید زعفران را در غذاهای مورد علاقه خود بگنجانید تا از مزایای سلامتی بالقوه آن استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *