خرید زعفران فله یا بسته بندی؟

/ / بلاگ
خرید زعفران فله


خرید زعفران فله یا بسته بندی، روشهای تهیه زعفران بر اساس نیاز افراد می باشد. اما این دو روش خرید زعفران ، تفاوت هایی دارد که با هم آنها را بررسی می کنیم. اما آیا خرید زعفران فله بهتر است یا با بسته بندی؟

معمولا افرادی که مصرف زعفران بالایی دارند، به دنبال خرید زعفران فله هستند. به طور مثال رستورانها و هتلها بیشتر زعفران را بصورت فله میخرند و از لحاظ قیمت به صرفه تر است. اما خوب بسیاری افراد نیز هستند که علاقه مندند اقدام به خرید بصورت فله ای زعفران کنند.

خرید زعفران فله

همانطور که از نام این زعفران مشخص است، زعفران فله بدون بسته بندی به فروش می رسد و ارزان تر است. اما دقت داشته باشید زعفران بسته بندی شده نیز مزایای بیشتری نسبت به زعفران فله دارد.

خرید زعفران فله از مکان و افراد نامعتبر به دلیل باز بودن ظرف نگهداری آن، احتمالا از امکان بهداشتی مناسب برخوردار نیست. بسته بندی شکیل را ندارد و مورد استقبال نیز قرار نمی گیرد. همچنین زعفران فله در هنگام جابجایی امکان دارد خرد شود و از کیفیت ظاهری خوبی برخوردار نباشد.

از معایب خرید زعفران فله از مکانهای نا معتبر می توان به امکان وجود حشرات و شن در داخل پوشش زعفران فله اشاره کرد که قطعا ایجاد بیماری زایی می کند. ممکن است به زعفران بخار آب و یا اسپری آب انجام شده باشد که قطعا وزن زعفران را بالا می برد و در هنگام فروش آن هزینه بیشتری باید پرداخت کنید.

مزایای خرید زعفران فله از فروشگاه جاهد

یکی از مزایای خرید زعفران فله، قیمت آن است که نسبت به زعفران بسته بندی شده قیمت ارزانتری دارد. از آنجا که زعفران فله بسته بندی نمیشود، قیمت آن پایین تر است.

در فروشگاه زعفران جاهد ، شما می توانید زعفران فله را با کیفیت بسیار بالا، پاک شده و خالص و کاملا قرمز، تضمینی خریداری نمایید.

زعفران بسته بندی

زعفران دسته بندی شده مزیت های خاص خود را نسبت به زعفران فله ای دارد. ضمن شکیل بودن بسته بندی زعفران می توان به مواردی مثل : مشخص بودن وزن زعفران ، تاریخ انقضا ، مهر تأیید وزارت بهداشت، مجوز تولید، نام شرکت تولیدی و بسته‌بندی، آدرس کارخانه و مزرعه تولید زعفران، علامت استاندارد و همچنین بهداشتی بودن زعفران اشاره کرد که البته ناگفته نماند زعفران بسته بندی شده عمر طولانی تری نسبت به زعفران فله ای دارد و خواص آن حفظ می شود.

از آنجا که زعفران بسته بندی شده شکیل تر و دارای ارزش افزوده می باشد ، در هنگام خرید می توان آن را هدیه داد و به عنوان یک کالای گرانقیمت به آن نگاه کرد. به طور مثال محصول زعفران قائنات ۵ مثقالی با بسته بندی قوطی خاتم را مشاهده فرماید و از زیبایی بسته بندی زعفران لذت ببرید.

نکات مهم در نگهداری زعفران

یکی از مهم ترین مسائلی که پس از خرید زعفران فله باید در نظر بگیرید، میزان دمای محیطی است که زعفران در آن جا قرار دارد. این ادویه باید در محیط خشک و خنک نگهداری شود و آن را در محیط های گرم و مرطوب قرار ندهید. همچنین گرمای زیاد می تواند باعث خشک شدن ادویه و از بین رفتن عطر آن شود. این ادویه را در یخچال نگهداری نکنید.

در زمان خرید زعفران توجه داشته باشید که این ادویه را باید در محیط تاریک نگهداری کنید. هرگونه نور طبیعی یا مصنوعی می تواند تغییراتی را در رنگ، عطر و طعم این ادویه ایجاد کند.

سعی کنید زعفران را برای مدت زمان بسیار طولانی نگهداری نکنید چرا که هرچه قدر زمان بگذرد کیفیت ادویه شما رو به شما کاهش می رود. به همین علت توصیه می کنیم برای بهره بردن کامل از خواص دارویی و خوش طعم کردن غذاهای خود زعفران را به صورت تازه مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *